Egyelőre nincs igazán nagy újdonság a második generációs G osztályban, hiszen a márciusi Genfi Autószalonon is a 4,0 literes V8-as biturbóval állítják ki a terepjárót. Épp csak a teljesítményt csavarják fel 585 lóerőre és 850 newtonméterre. Így 4,5 másodperc kell ahhoz, hogy az autó az óránkénti 100 kilométeres sebességre gyorsuljon, és ez óránként 220 vagy 240 kilométeres csúcssebességre is elég.
Az előd 5,4 másodperc alatt sprintelt 100-ra, és a csúcssebesség óránként 210 kilométer volt. Persze manapság már nemcsak ezektől az adatoktól hemzseg a sajtóközlemény: a reménybeli vásárlóknak azzal is tisztában kell lenniük, hogy motorleállító, hengerlekapcsolás és hét helyett kilenc sebességi fokozat segíti a takarékoskodást, már ha a laboratóriumi körülmények között regisztrált száz kilométerenkénti 13,2 liter annak nevezhető.
A Mercedes-AMG modellek közös jellemvonása a Panamerica hűtőrács, amelyet több-kevesebb sikerrel adaptáltak a dobozforma G osztályra. Ezenkívül a nagyobb légbeömlőkkel rendelkező első hűtőrács és a hátsó kerekek előtt, oldalt kivezetett kipufogó árulkodik a nagy teljesítményről.
Már az alapmodellnél is az AMG mérnökei készítették a futóműhangolást, a G 63-nál akár 22 colos felnikkel és szériában adott elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal teljesedik ki a tudás. Az osztómű a vezetési élményt helyezi előtérbe azzal, hogy a motor nyomatékának 40 százalékát küldi előre, és 60 százalékát hátra. A Genfi Autószalonon lesz a Mercedes-AMG G 63-as bemutatója, júniustól lehet megvásárolni, a piaci bevezetéskor választható Edition 1 limitált szériánál a piros színt választották kontrasztnak a karosszérián és az utastérben is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.