BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közeleg az önvezető buszok ideje Szingapúrban

Az ABB és a Volvo 2019 elejére két önvezető elektromos buszt állít üzembe Szingapúrban, melyek az ABB legmodernebb villámtöltőjével fognak működni.

A szingapúri Nanyang Műszaki Egyetem (Nanyang Technical University/ NTU) égisze alatt megvalósuló projekthez, amelynek keretében 2019 elejére két önvezető elektromos buszt kívánnak üzembe állítani a szigeten, az ABB a legmodernebb Heavy Vehicle Charge (HVC) 300P típusú töltőit fogja szállítani – írja közleményében a vállalat.

Forrás: ABB

Az ABB januári bejelentését követően, miszerint névadó szponzorként támogatja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) teljesen elektromos hajtású járművek számára indított Formula-E versenysorozatát, ezzel a projekttel most újabb lépést tesz a fenntartható közlekedés irányába – olvasható a közleményben.

A 300 kilowatt DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszer 3-6 perc alatt tölti fel a jármű akkumulátorát.

Az ABB rendszere arra az elektromos buszok töltéséhez kifejlesztett OppCharge nyílt szabványú interfészre épül, amelyet most Szingapúrban és Ázsia csendes-óceáni térségében is alkalmaznak. A töltési infrastruktúrára szerelt függő pantográf lehetővé teszi, hogy a buszok akkumulátorát az útvonal végén, a végállomáson kiépített töltőkkel töltsék, így a töltési művelet nem zavarja a buszok közlekedését a forgalomban.

A rendszer két teljesen elektromos hajtású, 12 méter hosszú Volvo 7900 Electric típusú busz töltését biztosítja majd. A Volvo és az NTU az önvezető megoldást Volvo platformra építi ki.

A Volvónak, amely már sikeresen fejlesztett ki önvezető technológiai megoldást bányák, kőfejtők és hulladékgyűjtés számára, ez lesz az első tömegközlekedési célokra tevezett önvezető járműalkalmazása.

„A nagyvárosokban világszerte egyre növekvő érdeklődést tapasztalunk mind az önvezető, mind az elektromos járművek iránt. A világ egyik vezető műszaki egyetemével, az NTU-val, az ABB-vel, valamint Szingapúr elsőszámú tömegközlekedési szolgáltató cégével, az SMRT-vel együttműködve lehetőségünk lesz valós körülmények között tesztelni a különböző megoldásokat egy olyan nagyvárosban, amely nagy célokat tűzött ki a tömegközlekedés fejlesztésében” - mondta a projektről Håkan Agnevall, a Volvo Buses vezetője.

Forrás: ABB

Az egyik önvezető elektromos járművet Szingapúr új, modern tesztlétesítményében, a CETRAN-ban fogják vizsgálni. Itt a kutatók egyrészt az új funkciókat tesztelik majd, illetve azt vizsgálják, hogy az önvezető autóbusz miként működik együtt a forgalom többi résztvevőjével. A másik buszt az SMRT-vel együttműködve fogják tesztelni, az SMRT egyik buszgarázsában. A cél ebben az esetben az, hogy a holnap önvezető elektromos autóbuszai önállóan végre tudják hajtani a lemerült akkumulátor feltöltését, illetve önállóan haladjanak át a gépi mosón és parkoljanak a helyükre.

A Nanyang Műszaki Egyetem becslései szerint az elektromos járművek részaránya 2050-re elérheti a szingapúri járműállomány 50 százalékát is.

Az ABB-nek az első két HVC 300P típusú villámtöltőt 2018 végére kell leszállítania, mivel ekkor indul a Volvo Buses és az NTU közötti együttműködési program. Az önvezető elektromos buszokat 2019 elején fogják leszállítani. Az ABB napjainkig több mint 6000 felhőre csatlakozó DC villámtöltőt értékesített világszerte, személyautókhoz és haszongépjárművekhez – közölte a vállalat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.