Jelentősen, 68 százalékkal emelkedett a Suzuki negyedéves működési nyeresége növekvő értékesítése következtében Európában és Japánban, továbbá a legnagyobb autó- és motorkerékpár-piacának számító Indiában.
A negyedik legnagyobb japán autógyár hétfőn azt közölte, hogy üzleti évének december végével záródott harmadik negyedében a működési eredménye 86,9 milliárd jenre (790,36 millió dollár, 100 jen=225,48 forint) emelkedett az egy évvel korábbi 51,85 milliárd jenről.
A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők gyengébb negyedéves adatra, 77,49 milliárd jenre számítottak.
A vártnál jobb eredmény részben annak köszönhető, hogy globális autóeladásai 9,3 százalékkal nőttek a december végéig tartó három hónapban.
A Suzuki motorok iránt is bővült a kereslet, az eladások összességében 14,2 százalékkal nőttek. Különösen Indiában, Kínában és más ázsiai országokban emelkedett a Suzuki motorok eladása.
A Suzuki 300 milliárd jen működési eredményt vár a március végéig tartó pénzügyi évre, ami 33,3 százalék növekedés éves szinten.
A Suzuki idén januárban remek magyarországi eladási adatokat produkálva örvendeztette meg befektetőit és a márkát kedvelőket. Az idei év első hónapjában ráadásul négy szegmensben is elsőséget ért el a magyar piacon a japán autógyártó – olvasható a Magyar Suzuki Zrt. közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.