A világ legértékesebb cégei általában azonnal felismerhető márkával rendelkeznek, amelynek ereje a piaci szereplők szerint sokkal inkább jelzi a cég jövőbeni kilátásait, mint a társaság piaci értéke. A Brand Finance évente készíti el rangsorát, amelynek kialakításakor értékelik a vállalat vagyonát, védjegyeit, szabadalmait, de figyelembe veszik a cég ügyfeleinek, alkalmazottainak és más partnereinek véleményét is.
A rangsort három éve a három nagy technológiai óriás vezeti, az idén azonban változott a sorrend: az Amazon megelőzte az Apple-t, mivel a márka értéke egy év alatt 42 százalékkal nőtt, elérve a 150,8 milliárd dollárt. Az Apple brandet 146,3 milliárd dollárra értékelték, 37 százalékos volt az éves növekedése. A Google márka 120,9 milliárd dollárt ér, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A Brand Finance vezérigazgatója, David Haigh az eredményeket értékelve közölte azt is: az Amazon ereje lehetővé teszi a cégnek, hogy új ágazatok és földrajzi területek felé terjeszkedjen. Minden jel arra utal, hogy az Amazon márka értéke a jövőben is exponenciálisan növekszik. Az Apple és a Google viszont lemaradhat a versenyben. Az almás cégnél a márka növekedési lehetőségeit korlátozza túlzott függősége az iPhone-tól, míg a Google-nál negatívum, hogy csak az akvizíciókban lehet növekedési potenciál.
A rangsorban egészében a technológiai (23 százalék), pénzügyi (24 százalék), telekom (11 százalék), kiskereskedelmi társaságok és autógyártók (6-6 százalék), valamint az olaj- és gázipari cégek (5 százalék) szerepelnek, az egyéb iparágak súlya összesen 36 százalék. Földrajzi elhelyezkedés alapján az Egyesült Államok cégeinek túlsúlya a meghatározó (43 százalék). Ugyanakkor, ha lassan is, de mérséklődik az amerikai fölény: tíz éve még a legnagyobbak 48 százalékát adta az USA.
Kicsit színesebb az iparági kép, ha országonként böngésszük a listát: az USA legértékesebb márkája természetesen az Amazon, Dél-Koreáé a Samsung, Kínáé pedig az ICBC bank, Németországé a Mercedes-Benz, Japáné a Toyota, Hollandiáé a Shell, Svédországé az IKEA, Franciaországé az Orange, az Egyesült Királyságé a BP, Svájcé pedig a Nestlé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.