A MÁV Zrt. 9,9 milliárd forintos költségvetésű, 23 vasútállomást érintő – az Új Széchenyi Terv KÖZOP és IKOP forrásából finanszírozott – rekonstrukciós programja 2013-ban indult. A projekt egyik fontos eleme – a már megszépített pécsi, balatonszentgyörgyi, kaposvári és a 13. Média Építészeti Díj különdíját elnyerő keszthelyi állomáson kívül – a tapolcai vasútállomás épületének felújítása – tájékoztatott a MÁV.
Bár az épület nem kapott műemléki védettséget, a MÁV a tervezőkkel közösen az eredeti állapothoz hasonló, de letisztult, a 21. század funkcionális igényeinek megfelelő, modern és időtálló állomás létrehozására törekedett a felújítás során. A régi homlokzat, épületelemek, formák visszaállításához mindössze néhány tervtöredék és korabeli képeslapok álltak rendelkezésre.
A többször átalakított épületegyüttes rekonstrukciója során megújult a homlokzat, korszerűbbé váltak a belső terek, az utasok kiszolgálásához és a vasúti infrastruktúra működtetéséhez szükséges helyiségek. A felújítás részeként az állomás közvetlen környezete is újjászületett.
Az utasok és a kerékpárosok érdekében az utasforgalmi terek akadálymentesen közelíthetők meg, jelentősen megkönnyítve a mozgáskorlátozott utasok kiszolgálását is. A volt resti kihasználatlan épületrészét elbontották, helyére parkot alakítottak ki, 80 férőhelyes fedett kerékpártárolóval. Akadálymentes parkolót és öt K+R parkolót is építettek. A felújítás során átalakításokat végeztek a forgalmi- és raktárterületeken, továbbá a vasutasok által igénybe vehető épületrészeken is – írja közleményében a MÁV.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.