A Heineken 26 százalékkal, 1,94 milliárd euróra növelte tavaly az adózott eredményét, miközben 2016-os forgalmát 5,3 százalékkal meghaladó, 21,89 eurós bevételről adott számot hétfőn publikált gyorsjelentésében. Piaci elemzők 5,7 százalékos bővülést vártak. A világ második legnagyobb sörgyártójának üzemi eredménye 3,54-ról 3,76 milliárd euróra, üzemi marzsa pedig 17-ről 17,2 százalékra nőtt. Az elemzői várakozás 3,65 milliárdos eredményről szólt. A holland cég az előző évinél 3 százalékkal több sört értékesített globálisan, különösen az ázsiai–csendes-óceáni térségben, kiemelten Vietnámban teljesítették túl a tervet. A székelyföldi Csiki-csatában sem kapott sebet a Heineken, gyorsjelentésük szerint közelebbről nem részletezett, de két számjegyű bővülést értek el mind söreik, mind ciderféleségeik romániai forgalmában. A magyar piaci helyzetre viszont egyetlen szót sem vesztegetnek a jelentésben.
A Heinekennél elégedetten nyilatkoztak az eredményekről, de figyelmeztettek, hogy az idei gazdálkodásukra kedvezőtlen hatással lesznek az árfolyammozgások, üzemi marzsukat viszont 17,45 százalékra növelik. Ez 25 bázispontos bővülés, ami mind a tavalyi, mind a tavalyelőtti szintet tekintve elmarad a 2014-ben célul kitűzött 40 bázispontos éves bővülési ütemtől. Átlagos idei adóterhelésük 27,6-ről 28 százalékra nő, ami szintén nem túl jó hír.
A tavalyi üzleti év sikerei nem homályosították el a cégvezetők látását, ezt jelzi, hogy az előző évi 1,34 eurós osztalék helyett az idén 1,47 eurós ajánlatot terjesztenek a közgyűlés elé. A szűkmarkúságnak meg is lett a böjtje, a gyorsjelentésre az árfolyam 3,75 százalékot szánkázott lefelé az amszterdami tőzsdén. Persze ebbe más tényezők is besegítettek. Például az, hogy a Heinekennek nem kevés pénzébe kerül majd a japán Kirintől tavaly 666 millió dollárért megvásárolt brazíliai sörgyártó kapacitások integrálása. A hollandok hazai pályán próbálják megszorongatni a világ legnagyobb sörgyártóját, a belga-brazil Anheuser-Busch InBevet.
Tavaly a Heineken két számjegyű forgalomnövekedést ért el Brazíliában. Az integráció Laurence Debroux pénzügyi vezérigazgató-helyettes szerint jól halad, s költségigénye az előzőleg tervezettnél várhatóan alacsonyabb lesz – írja a Bloomberg. Debroux kérdésre kifejtette, hogy figyelemmel kísérik a marihuána amerikai legalizációs hullámát, ám egyelőre nem szerepel terveik között, hogy beszállnának a piacba, ahogyan azt a Corona sörmárkáról ismert riválisuk, a Constellation Brands tette nemrég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.