Az X3-as formailag mindig is kilógott kicsit a sorból, az első nemzedék például teljesen önálló stílussal rendelkezett – szó sem volt arról, hogy a BMW egy kicsinyített X5-öst dobott volna piacra. A második generáció már jobban igazodott a márka fő csapásirányához, de a félidős modellfrissítésig nem volt annyira fontos szempont, hogy a nagy testvérre hasonlítson. A két nemzedékből 1,5 millió példány talált gazdára. A harmadik kiadásnál úgy leheltek új életet a formába, hogy az egy kategóriával feljebb induló X5-öst juttassa eszünkbe. Arányai nagyon hasonlók, így középkategóriás modell létére az X3-as is impozáns, a tesztelt verzió M sportcsomaggal és Phytonic kék fényezéssel kifejezetten feltűnő. A nagyobb vesékkel, az új szabású fényszórókkal és a térhatású hátsó lámpákkal erőteljesebb a jelenléte.
A 4708 milliméteres hosszával hat centivel múlja felül típuselődjét, a tengelytáv 5,4 centiméterrel hosszabb. Ennek ellenére sikerült csökkenteni az autó tömegét, átlagosan mintegy 55 kilogrammal. A helykínálatra a legtöbb vetélytárshoz hasonlóan nem lehet panasz, 190 centis vezető mögött egy csaknem ugyanilyen magas utas kényelmesen elfér, ráadásul a panorámatető sem vesz el sokat a fejtérből. Az ülések skálája széles, az M csomaghoz adott sportfotelek oldaltartása pazar, a kihúzható combtámasszal pedig az ülőlap hossza is változtatható. Hátul is jól formázott szélső üléseket találunk, sajnos azt viszont el kell fogadni, hogy a középső hely nem éppen kényelmes, főleg, hogy vaskos kardánalagút rabolja el a lábaknak jutó teret.
A láblendítésre is nyíló csomagtérfedél mögött öblös, 550–1600 literes raktér várja a pakkokat, igaz, a magas perem nem könnyíti meg az ember dolgát. Amellett, hogy az ülések lehajtása után sík rakteret kapunk, említésre méltók az akasztófülek, a hálós oldalsó rekesz és a sínes rögzítőrendszer is.
A teljes cikket a keddi Világgazdaságban olvashatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.