Professional me – Én a profi, ez a szlogenje az Euroskills versenynek, vagyis a Szakmák Európa-bajnokságának, amelyet idén szeptember 26-28. között rendeznek meg Budapesten. A kontinens 28 országából 600 versenyzőt várnak a megmérettetésre, amelyet a régióban Magyarország rendezhet meg elsőként. Hat szakmai csoportban – kreatív művészetek és divat, információs és kommunikációs technológiák, gyártási és mérnöki technológiák, építőipar, gépjárműipar és logisztika, valamint szociális és személyi szolgáltatás – versenyeznek a legfelkészültebb fiatalok, hogy eldöntsék, ki szakmája legjobbja Európában.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a viadal beharangozóján elmondta: a kormány 6 milliárd forinttal támogatja az Euroskills megrendezését. A kormány célja a duális szakképzés megerősítése. Ezzel az eseménnyel is fel akarják hívni a figyelmet arra, hogy karrier építhető ki az egyes szakmákban is. A miniszter utalt arra, hogy 19 nemzetgazdasági ágazatból 18-ban dinamikus a beruházások bővülése, kapacitásbővítést valósítanak meg, szükség van a szakképzett munkaerőre.
A kormány célja, hogy a cégek keresletéhez igazítsák a szakképzési rendszert, 2022-ig pedig 40 százalékkal kívánják növelni a gyakorlati képzési helyek számát a vállalatoknál.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Parragh László elmondta: eddig 57 érmet szereztek magyar fiatalok nemzetközi szakmai versenyeken, köztük volt virágkötő, hegesztő, asztalos is. Hangsúlyozta, hogy a régióban, azaz a volt szocialista országok közül csak Magyarországon van olyan szakképzési rendszer, amelynek az osztrák illetve a német modell az alapja. Parragh felhívta a figyelmet arra is, hogy az utóbbi 5 esztendőben több tízezerrel kevesebb diák lépett be az oktatási rendszerbe a csökkenő gyermeklétszám miatt. Szerinte fontos, hogy jó legyen a felnőttképzés rendszere is. Az Euroskills szponzorairól elmondta, van olyan közöttük, amely egymilliárd forint értékű eszközzel támogatja a verseny megrendezését. A Szakmák Európa-bajnokságának a szponzora az Audi, a DMG Mori, a Festo, a KITE, a Mercedes és a Siemens is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.