Újra bebizonyítottuk 2017-ben, hogy a gazdasági sikerek és a környezetvédelmi teljesítmény kéz a kézben jár – mondta Alexandra Palt, a L’Oréal csoport vállalati felelősségvállalásért felelős vezetője.
A felelős fejlődés nem csak lehetséges, de szükséges is, a fenntarthatóság pedig a jövőt alakítja
-fűzte hozzá.
A L’Oréal SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool) projektje megkapta a World Changing Ideas (világmegváltó ötletek) díjat az amerikai Fast Company üzleti magazintól, amely minden évben elismeri a hosszútávú, rendszerszintű változásokat eredményező, vagy valamilyen égető problémára megoldást nyújtó ötleteket.
A SPOT egy olyan értékelési eszköz, amelyet a L’Oréal azért fejlesztett ki, hogy mérje a kozmetikai termékek környezeti és társadalmi hatásait. Az eszköz a termék életciklusának minden szakaszát vizsgálja, a fejlődést négy területen követi végig: csomagolás, a termék ökológiai lábnyoma, összetevők forrása és a termék társadalmi haszna.
A projekten 2014 óta dolgozott a L’Oréal több csapata is, aminek eredményeként 2017-ben az új vagy megújított termékek 100 százalékánál alkalmazták a SPOT-ot; a tavaly bevezetett termékek 76 százaléka javulást mutatott.
Mindeközben a szén-dioxid-kibocsátás területén is nagy sikereket ért el a L’Oréal: 2005-höz képest 2017-ben 73 százalékkal csökkentette üzemeinek és elosztó központjainak szén-dioxid-kibocsátását, miközben ugyanebben az időszakban 33 százalékkal nőtt a termelése. Ezen kívül 2017 végére a csoport 24 ipari telephelye lett teljesen karbonsemleges.
Ezt a kivételes eredményt a CDP /Carbon Disclosure Project/ is elismerte. Tavaly, egymás után már a második évben több mint 3000 értékelt vállalatból a L’Oréal a világ azon két vállalata közé tartozott, amely az elérhető legjobb AAA-minősítést kapta a CDP által értékelt következő három fontos területen: éghajlatváltozás elleni küzdelem, a vízhiány kérdésének kezelése és az erdőirtás csökkentése.
A L’Oréal teljesítményére a Newsweek amerikai üzleti magazin is felhívta a figyelmet. A L’Oréal 89,9 százalékkal a magazin 2017. évi Green Ranking listájának első helyét foglalta el, amely 500 nemzetközi vállalat között a legjobb teljesítmény.
A L’Oréal új kötelezettségeket is vállalt 2030-ig az éghajlatváltozás elleni küzdelem, illetve a szén-dioxid csökkentése terén. A vállalat célja, hogy a teljes üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2016-hoz képest 25 százalékkal csökkentse.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környezettudatos fejlesztéseinek köszönhetően megtisztelő elismerést kapott a Repülőterek Nemzetközi Tanácsától – derül ki a Budapest Airport április 23-i közleményéből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.