Árnyalja azonban a képet, hogy e tekintetben az első helyezésen 15 uniós tagországgal osztozunk, köztük Belgiummal, Hollandiával, Luxemburggal, de holtversenyben Csehország, Lengyelország és Szlovákia is az élre került.
Emellett az export- és importfolyamatok lebonyolításának és dokumentációjának idő- és költségigénye alapján is kiemelkedően jó helyzetben van Magyarország a rangsor készítői szerint.
Mindez nem csupán az olyan nagyberuházók, mint például az autógyárak vagy az összeszerelőüzemek, hanem a magyar e-kereskedők számára is kedvező lehetőségeket kínál – mondta Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője. Hozzátette, érdemes az online kereskedéseknek kihasználniuk ezt az előnyt, és minél előbb külföldi piacokra lépni. Ma még Magyarország, illetve Kelet-Közép-Európa nem túl csábító a nagy webáruházak számára, a széttöredezett régiós piac egyelőre a helyi cégeknek kedvez. Ez az előny azonban nem tarthat örökké, a világ az egységes digitális piac felé halad – tette hozzá.
Vannak azonban olyan szempontok is, amelyek terén még bőven lenne teendő. Például a cégalapítás nehézsége, a tulajdonjog bejegyzése, vagy épp az adófizetés miatt ugyanis a teljes rangsorban Magyarország a 48. helyen áll.
Az Európai Unió online kereskedelme évi mintegy 20 százalékkal bővül, de a kereskedőknek még csak a 7 százaléka exportál más tagállamba. Az Európai Parlament február elején új szabályozást fogadott el, amelynek értelmében tilos megkülönböztetni a fogyasztókat földrajzi jellemzőik szerint. Ez azt jelenti, hogy állampolgárságtól, lakó- és tartózkodási helytől vagy a bankkártya kibocsátójától függetlenül bárki bárhonnan rendelhet majd az uniós piacon, többletköltségek nélkül. Ezzel az intézkedéssel is próbálja lebontani a meglévő piaci korlátokat Brüsszel.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.