BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A közeledő foci-vb felpörgeti a lapostévék eladását is

Átlagosan közel 120 ezer forintot költenek a vásárlók tévékészülékekre.

Amint a 2010-ben és 2014-ben megrendezett labdarúgó világbajnokság idején, úgy az idei második negyedévre is kiemelkedő értékesítési eredmények várhatók a hazai lapostévék piacán – derül ki a GfK elektronikai cikkek értékesítési adatait monitorozó POS Tracking kutatásából.

A kutatás adatai az év első hetétől kezdődően folyamatos piaci erősödést regisztráltak a hazai lapostévék piacán: az eladások hónapról hónapra növekednek.

A korábbi foci VB-k eladásaival összevetve az idei első negyedév rekordszámokat hozott. Az értékesítés számottevőn március első heteiben ugrott meg az előző év azonos időszakaihoz képest. Ezt követően – a 2014. évi világbajnoksághoz hasonlóan – várhatóan az április-június hónapok fognak kiemelkedő teljesítményt hozni, ekkor ugyanis már számos kereskedelmi akció és leértékelt árú készülék közül válogathatnak a vevők.

Forrás: Pixabay

A legutóbbi VB alkalmával, 2014-ben azonban kicsit későn indult be a piac: akkor márciushoz képest április nem tudott növekedést hozni, hanem csak stagnált, majd májusban egy csapásra 49 százalékkal nőttek a darabszámos eladások az előző évi bázishoz képest.

Viszont idén, ha az első negyedévben tapasztalt, előző évi bázishoz számított 15 százalékos növekedés folytatódik, akkor valószínűsíthető, hogy második negyedév is rekordeladásokat fog hozni, azaz a korábbi VB-knél erősebb készülékeladásokat fog mérni a GfK.

2010-ben átlagosan 122 000 forintot szántak a vásárlók egy tévékészülék vásárlására, 2014-ben valamivel kevesebbet – 110 ezret –, 2018 első negyedévében pedig ismét emelkedett és elérte a 117 000 forintot az új tévévásárlására átlagosan szánt összeg.

A következő labdarúgó-világbajnokságot június 14. és július 15. között Oroszországban rendezik meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.