Durva nyomulásba kezdett az amerikai élelmiszeriparban az Amazon, miután az általa felvásárolt Whole Foods tegnap bejelentette hűségprogramját. Az elektronikus kereskedelemben érdekelt gigavállalat még 2017-ben 13,7 milliárd dollárt (mintegy 3500 milliárd forint) fizetett azért, hogy a Whole Foodson keresztül betegye a lábát az Amerikai Egyesült Államok élelmiszer-kiskereskedelmi piacára.
A versenytársak rögtön azzal számoltak, hogy a tranzakció további élesedést hoz majd a már eleve is brutális élelmiszeripari árversenyben, mert az Amazon az online kiskereskedelemben mutatott agresszív térhódítását folytathatja a számára új ágazatban is. Az Amazon ugyanis már eddig is bebizonyította, hogy
nem riad vissza attól, hogy a piaci részesedés szélesítése érdekében alacsonyabb árakat vezessen be, ezzel önként lemondva a profitja egy részéről.
Ez a várakozás igazolódott be tegnap, amikor a Whole Foods több száz termékre vonatkozó 10 százalékos akciót hirdetett meg az Amazon Prime előfizetői között. Ezenkívül bizonyos feltételek mellett a házhoz szállítás is ingyenes lesz ennél az ügyfélkörnél. A hűségprogram Floridában indul el, de nyárra országosan is kiterjesztenék.
z Amazon új stratégiája a szakértők szerint erős turbulenciát okoz majd a 800 milliárd dollárra taksált amerikai élelmiszeriparban.
A lépés főképp a szektort eddig uraló két óriásnak, a Wal-Martnak és a Krogernek fájhat, de az amerikai üzleteiket is fejlesztő német diszkontláncok – mint az Aldi és a Lidl – sem örülhetnek a Jeff Bezos Amazon-főnök által diktált terjeszkedésnek. A most bejelentett akciók mintegy 8 millió ügyfelet érintenek.
A Whole Foods 463 üzlettel rendelkezik az Egyesült Államokban, ez körülbelül 1 százalékos piaci részesedést hoz számára a kiskereskedelmi szektorban. Innen nézve nincs miért izgulniuk a nagyoknak, csakhogy az Amazon felvásárlása óta a Whole Foods növekedési pályára állt.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.