BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ősztől újra fél pályán a ferihegyi repülőtér

Ezúttal a 2-es számú futópályán kell elvégezni elodázhatatlan munkákat, amelyeket szeptember 15. és november 15. közé időzítenek.

A nyári dömping után a Budapest Airport újból egy pályán üzemel egy ideig – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a reptér kommunikációs igazgatója. Hardy Mihály elmondta, hogy

ezúttal a 2-es számú futópályán kell elvégezni elodázhatatlan munkákat, amelyeket szeptember 15. és november 15. közé időzítenek.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér két futópályával üzemel, a 2-es számú legutóbb, június elején azzal került be a hírekbe, hogy egy felszálló gép súlyosan megrongálta a futófelületét.

A terv az, hogy egy háromhetes, egybefüggő időszakra zárjuk le a 2-es pályát. Ennek végleges időpontját egyelőre nem tudjuk. Amit lehet, azt igyekszünk működő futópálya mellett elvégezni

– emelte ki Hardy Mihály.

A hivatalosan 13L/31R néven ismert pályaszakaszon számos fejlesztést terveznek: cserélik a pályafényeket, a vízelvezető lefolyókat, a műszeres leszállítóberendezést és a kábelaknákat, ami betonozással is jár.

Fotó: MIT/Kovács Tamás

A beruházás teljes költsége mintegy hárommillió euró (hozzávetőleg egymilliárd forint), és része a Budapest Airport ötéves fejlesztési programjának, amely 2020-ig nagyjából 60 milliárd forintból modernizálná a repteret. A 2-es futópálya munkálatainak tendereztetése folyamatban van.

A Budapest Airport az elmúlt évtizedben durván 150 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Az összesen 3,7 kilométer hosszú és 45 méter széles 2-es futópályán legutóbb tavaly végeztek el kisebb javításokat, illetve alig egy hete adták át a forgalomnak a március közepe óta zárva tartott, több mint kétmilliárd forintból újrabetonozott 1-es pályát. Hardy Mihály hangsúlyozta, hogy a 2-es őszi felújítása jóval kisebb nagyságrendű fejlesztés a csaknem négy hónapig tartó 1-es szakaszéhoz képest.

A 2-es futópálya kiesése súlyos terhelés a reptérnek, de főképp a légi irányításnak: a pályát egy átlagos napon 160-200 repülőgép használja, tehát ezt a mennyiséget kell majd átirányítani a hasonló forgalmat lebonyolító 1-es pályára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.