Michael Brecht, a Daimler üzemi tanácsának az elnöke a dpa hírügynökségnek adott interjúban felszóllította az autóipari vállalatokat, hogy
német vagy európai megoldást keressenek az ázsiai akkumulátorgyártók piaci dominanciája ellenében.
A német autógyárak hatalmas összegeket invesztálnak különböző felhasználási célra alkalmas akkumulátoregységeket összeállító üzemek építésére, magukat az akkumulátorcellákat azonban ázsiai gyártóktól szerzik be. A teljes globális akkumulátorpiacot néhány ázsiai gyártó uralja – mondta a Daimler világszerte 290 alkalmazottjának érdekeit a cég felügyelőbizottságában képviselő Michael Brecht.
Az elektromos mobilitásnál végső soron minden magán az akkumulátorcellán áll vagy bukik. Ezen múlik a jármű teljesítményétől kezdve a kapacitásán keresztül a működésének a dinamikájáig szinte minden
– mondta Brecht, hozzátéve, hogy „egyetlen technológiában sem tehetjük ki magunkat néhány vállalat kénye-kedvének”.
A nagy európai autóipari beszállítók azonban ezt másként gondolják. Sem a Bosch, sem a ZF nem tervezi saját akkumulátorgyártás beindítását. Kizárólag a Continental foglalkozik a gondolattal, de az is csak legfeljebb a következő generációs szilárdtest-akkumulátorok esetleges gyártásával, és arról is csak 2020 után hozná meg a végleges döntést. Ezzel szemben a kínai CATL már bejelentette, hogy lítiumion-akkumulátor gyárat épít Németországban.
A Daimlert az Amerikában gyártott és Kínába exportált Mercedesekre kirótt vám sújtotta leginkább érzékenyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.