Új területeken próbálkozik az Amazon, amely a saját film- és sorozatgyártó üzletágához mozihálózatot is vásárolna. Az Egyesült Államok legnagyobb, független és külföldi alkotásokat vetítő hálózatát, a Landmark Theaterst szemelték ki maguknak. A több mint félszáz mozikomplexumban 268 vásznon filmeket vetítő Landmark tulajdonosainak nem sürgős az eladás, főként ha azt nézzük, hogy az internet világát filmekkel elárasztó Netflix is a kérők között szerepel a Bloomberg értesülései szerint.
Az Amazon azzal, hogy tavaly 13,7 milliárd dollárért megvette a Whole Foods élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatot, gyökeret eresztett a fizikai világban is.
Az annak idején online könyváruházként induló cég húsz egységből álló könyvesbolthálózatot is kialakított mára, s most a mozizáshoz kapott kedvet, hogy legyen olyan közösségi tere, ahol az általa gyártott és megvásárolt filmeket be tudja mutatni. A Landmark filmszínházai a luxuskategóriát képviselik, központi fekvésűek, és éttermek, kávézók is csatlakoznak hozzájuk. Egy bökkenő azért még akad: a filmipar vertikális terjeszkedését tiltó 70 éves Paramount-törvényt kell eltörölni, amely eddig a verseny jegyében megtiltotta, hogy filmstúdiók saját mozikat üzemeltessenek. Washington azonban a hónap elején jelezte, hogy kész nyugdíjazni ezt a jogszabályt.
Az Amazon a brit biztosítási piacra is szemet vetett, és saját ár-összehasonlító portál indítását tervezi. A cég már javában tárgyal a biztosítótársaságokkal termékeik terjesztéséről, ami aggodalommal tölti el a piacon jelen lévő nagy közvetítőket. Az Amazon beköltözik a brit otthonokba, s ha kedvező csomagot tud kínálni, akkor a biztosítási piac erőviszonyait is gyökeresen át tudja alakítani – írja a The Guardian. A cég a kiterjesztett gyártói garanciabiztosítás, az Amazon Protect révén már jelen van a brit otthonokban is, és felhasználói oldalról logikus lépés lehet, ha a ház és a vagyontárgyak védelmét is rá bízzák. A siker persze nincs garantálva: a Google például az Egyesült Államokban és a briteknél 2016-ban elindította a pénzügyi szolgáltatásokat összehasonlító portálját, ám egy év múltán a gyér látogatottságra hivatkozva már be is zárta őket.
Európában a szigorú szabályozás és a magas tőkekövetelmények miatt az e-kereskedelmi cégek megfontoltan bővítik kínálatukat pénzügyi szolgáltatásokkal, de egy biztosítási portál üzemeltetése túl nagy kockázatot nem hordoz.
Noha Jeff Bezos Amazon-vezér és Donald Trump elnök közismerten nem esznek egymás tenyeréből, a kínaiak elleni fellépés összehozta őket. Az amerikai e-kereskedelmi cégek nyomására a külügyminisztérium azt tervezi, hogy megfizetteti a külföldi postavállalatokkal az interneten, döntően a Távol-Keletről rendelt kisebb küldemények kézbesítésének teljes költségét, hogy az ne terhelje az adófizetők pénzéből fenntartott U. S. Postal Service-t. Az olcsóbb kézbesítés miatt versenyelőnyben van a külföldi konkurencia, ami mind Washington, mind az amerikai online boltok szerint fenntarthatatlan. A kormányzat a hazai és a küldő ország vámszerveit a küldemények fokozottabb ellenőrzésére is felszólítja, hogy a csempészetet közös fellépéssel visszaszorítsák.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.