A nemrég csődvédelmet kérő Ikarus Egyedi Kft. százszázalékos adósságmegtérítést ígér a hitelezőinek és a beszállítóinak. A kiutat a tegnap kiküldött reorganizációs terv és a benne foglalt egyezségi javaslat ígéri.
Legkésőbb 2025. szeptember 30-ig vállalja a bejelentett hitelezői követelések százszázalékos megtérítését az Ikarus Egyedi Kft. Ehhez azonban szükség van az általa összeállított reorganizációs terv és egyezségi javaslat elfogadására.
A terv alapja a termelés helyreállítása, így teljes mértékben hasznosulna a már beszerzett alkatrészkészlet is, amelyet egyébként csak töredékáron tudnának értékesíteni. A vállalat közlése szerint a meglévő készletek lehetővé teszik, hogy a közeljövőben minimális befektetéssel hetven csuklós buszt, kilenc onkológiai szűrőbuszt, valamint hat elektromos buszt készre szereljenek.
A megegyezés továbbá munkahelyeket menthetne meg, és biztosíthatná a forgalomban lévő autóbuszok folyamatos szervizét is, így a járműveket hosszú távon lehetne használni a tömegközlekedésben. Az onkológiai szűrőbuszok pedig a közegészségügyi intézményeknek nyújtanának segítséget.
A sikeres egyezség az Ikarus Egyedi mellett a főként kis- és középvállalkozásokból álló hitelezőknek is érdekük, mivel felszámolás esetén az egyezségi ajánlatban foglaltaknál jóval kisebb mértékben vagy egyáltalán nem térülnének meg az egyébként jogos követeléseik. A termelési terv szerint a buszgyártás a hetedik év után válhatna saját tőkével finanszírozhatóvá.
Az Ikarus Egyedi július 9-én kért csődvédelmet, amivel az volt a célja, hogy újraszervezzék a társaság működését és helyreállítsák a fizetőképességét. A Fővárosi Törvényszék július 13-i kezdőponttal el is rendelte a csődeljárást.
A vállalat arra kérte a kormányt, hogy minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté, és vegyen részt a reorganizációjában. Kérését arra alapozta, hogy hosszú idő után először állnak rendelkezésre magyar fejlesztésű, városi közlekedésben használható buszok, a társaság a nyertes tendereivel eddig mintegy 5 milliárd forintot spórolt a magyar költségvetésnek, a 180 csuklós busz legyártása pedig további 3 milliárdos megtakarítást eredményezhetne.
Az említett 180 buszt egyébként az idén áprilisban kellett volna megkapniuk a megrendelőknek, a BKV-nak és a Volánbusznak, de határidőre csupán öt jármű érkezett meg.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.