BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Továbbra is bankfiókban nyit számlát a nagy többség

Egyelőre nem tört át az online számlanyitás a hitelintézeteknél – az új számlát nyitók között csak a fiókhálózattal nem rendelkező Gránit Banknál nőtt a lehetőséggel élők száma.

A pénzmosás elleni törvény módosításával tavaly július óta van lehetőségük az ügyfeleknek arra, hogy személyes megjelenés nélkül, pusztán videobankon keresztül tudjanak számlát nyitni a hitelintézeteknél.

Az első év tapasztalatai arra utalnak, hogy az ügyfelek számára ma még túlságosan új a lehetőség, az online számlanyitások száma nem igazán izmos. E tekintetben tehát azoknak a pénzintézeteknek lehet igazuk, amelyek kivárnak, mielőtt – nem csekély költséggel – megteremtenék az online számlanyitás lehetőségét.

Az egyetlen kivételnek a Gránit Bank tűnik, amelynél bevált ez a mód, ám a pénzintézet esetében fontos korrekciós tényező, hogy az ország egyetlen digitális bankjának mindössze két fiókja van, így a személyes ügyintézés lehetősége igencsak korlátozott. A tavaly június 26-tól kínált VideóBankon keresztül – Hegedűs Éva elnök-vezérigazgató tájékoztatása szerint – tízezernél több lakossági számlát nyitottak az online felületen. Ugyanezen időszak alatt a hagyományos számlanyitások száma meghaladta a

húszezret. A Gránit nemcsak fiókokban, hanem kijáró képviselők révén is nyitott számlákat.

Az MKB Bank tavaly július 20-án indult el az online számlanyitási szolgáltatásával, amelynek segítségével idén június végéig csaknem 600 számlanyitás történt.

Hetényi Márk vezérigazgató-helyettes tavaly november végén – amikor 250 számlanyitásnál tartottak – arról beszélt, hogy a lehetőség öt bankfiók nyitását teszi szükségtelenné. Vélekedése annak fényében érdekes, hogy a 68 egységből álló pénzintézetnél az online számla megjelenése óta

19 900 új számlát nyitottak hagyományos módon.

Az országban harmadikként, 2017. december 14-ével tette lehetővé ügyfeleinek a videohívásos azonosítással kiegészített online számlanyitást a Takarékbank is, az első online számlanyitásra pedig december 23-án került sor – küldte meg kérdéseinkre válaszát a hitelintézet –, és azóta is folyamatosan igénybe veszik a szolgáltatást. Ám arról, hogy mennyien éltek eddig a lehetőséggel, nem kaptunk pontos tájékoztatást. Az OTP Bank sem akart adatokat megosztani a Világgazdasággal, de a banknál elvben februártól van lehetőség a videobankos szerződéskötésre – más kérdés, hogy a bank honlapján ennek bejelentését csak július végén fedezte fel a sajtó. Így viszont valószínűleg igen kevesen vehették igénybe a szolgáltatást.

Az OTP-nél mindazonáltal elmondták: azok az ügyfelek, akik online igényelnek-nyitnak lakossági bankszámlát, egyebekben is az online csatornákat preferálják. Nagyobb arányban használják a bankkártyájukat online vásárlásra, utalásaikat is online végzik, és több csoportos beszedési megbízással is rendelkez­nek, mint a fiókba látogatók.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.