Stratégiai partnerséget kötött a Tungsram Zrt. és a magyar kormány. A megállapodást a társaság részéről Jörg Bauer elnök-vezérigazgató, a kormány részéről Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter írta alá a Tungsram Váci úti központjában.
„Átini Tungsram” („Adj Tungsramot”) – az arab világban sokan így kérnek izzót, mert a Tungsram neve a világ sok térségében összeforrt a minőségi lámpával – mutatott rá előadásában Jörg Bauer. Az elnök-vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a társaság versenyképessége nem képzelhető el minőségi partnerségek nélkül. A Tungsram jelenleg több száz hazai kkv beszállítóval dolgozik.
Annak alapján, hogy a Tungsramnak 21 országban van kereskedelmi képviselete, Szijjártó Péter a társaságot budapesti központú magyar multinak nevezte. Mint mondta,
ez a harmadik legnagyobb, magyar magánkézben lévő társaság, 1500 hazai beszállítóval dolgozik, ebből 670 a kkv.
A miniszter magyarázata szerint már ez is indokolta, hogy a kormány a stratégiai partnerség aláírásával segíti a Tungsram sikerét, a magyar ipari hagyományok megtartását és a munkahelyek megvédését.
Emlékeztetett, hogy
a kormány eddigi, 79 stratégiai partnere már 22 ezer új munkahelyet teremtett, és jelenleg 180 ezer főt foglalkoztat.
A verseny ugyanakkor kemény, a kormány ezért is támogatta, hogy az Eximbank egy nagy hitellel segítse a Tungsram fejlesztéseit, terjeszkedését. A hazai vállalkozásoknak teremt kedvezőbb működési feltételt az is, hogy júliustól 12,5 százalékra csökken a szociális adó.
A Tungsram tavaly áprilisban került Jörg Bauer érdekeltségébe, akinek az volt a célja a GE világítótest és globális autólámpa üzletágának átvételével, hogy tevékenységét fejlessze, új tevékenységekkel bővítse és ismét az adott nemzetközi piac befolyásos szereplőjévé tegye.
A múlt év őszén csatlakozott a Tungsram csoporthoz az üzletág 23 leányvállalata is, 22 országból. A Tungsram Magyarországon öt helyszínen termel, termékeinek 98 százaléka külföldön talál vevőre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.