BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többé már nem kell a villanyóra-leolvasóra várni

Mostantól okostelefonnal is leolvashatják az Elmű-Émász fogyasztói a villanyóráikat.

Az Elmű-Émász EnergiApp nevű mobilalkalmazása kedden új, magyar fejlesztésű funkcióval bővült, aminek segítségével a fogyasztóknak nem kell többet otthon várni a leolvasóra, hanem a villany- és gázóra adatait beküldhetik a szolgáltatónak mobiltelefonnal készített fotón az applikáción keresztül.

Eddig évente legalább egy alkalommal be kellett engedniük a mérő leolvasót az otthonukba, mert a folyamat kizárólag emberi munkával, a helyszínen történt. Ráadásul a leolvasás munkaidőben történt. Ez a procedúra az applikáció új funkciójával kiváltható.

Az ágazati törvények tavaly év végén elfogadott módosításával megteremtették annak lehetőségét, hogy az áram- és a földgázelosztó társaságok a mérőberendezések leolvasását a felhasználó részére biztosított applikáció útján is elvégezhessék – mondta Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkára. Hozzátette, a kormány továbbra is vizsgálja az okosmérés lehetőségeit az energiaszektorban.

Fotó: Darnay Katalin

Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász igazgatósági elnöke elmondta, a digitalizáció motorja az energiagazdaság, a szektornak pedig növelnie kell a hatékonyságát ahhoz, hogy a fogyasztók számára megfizethető áron tartsák az energiaárakat, miközben egyre nőnek a költségek. A hagyományos hatékonysági intézkedések ma már nem elegendőek, ezért is keresik az új utakat és lehetőségeket. Hozzátette, a digitalizáció nem teher, hanem lehetőség, és szükség van a modern technológia használatára ahhoz, hogy az energiaellátás biztonságos és magas színvonalú legyen.

Az Elmű-Émász 2,3 millió ügyfél (nagyjából 4 millió lakos) számára biztosítja az energiaellátást, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, és már havonta közel egymillióan elektronikusan intézik ügyeiket.

A társasághoz intézett írásos megkeresések több mint 80 százaléka már online csatornákon érkezik, és közel 300 ezer ügyfél használja az elektronikus számlaszolgáltatást.

A digitalizáció egy csatorna, hogy az ügyfelek azonnal információt szerezhessenek, például üzemzavar esetén tudják, hogy pontosan meddig fog tartani. Az utóbbi években digitalizált technológiákat is használ a vállalat, távműködtető elemeket szereltek be, így tavaly üzemzavar esetén egymillió fogyasztónál három perc alatt sikerült visszakapcsolni az áramot – mondta Béres József, az Elmű Hálózati Kft. és az Émász Hálózati Kft. ügyvezető igazgatója.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.