Bram Schot, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke beszédében kiemelte, hogy a társaság „az élre tör” az autógyártás elektromobilitás felé haladó átalakulásában. Ezt jelzi, hogy
egyedül 2020-ban öt elektromos meghajtású modellt vezetnek be, 2025-re pedig 20-ra emelkedik a tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek száma.
Az is meglehet, hogy az A8-as következő nemzedéke is elektromos meghajtású lesz. Erről még nincs végleges döntés, de „nagyon is el tudom képzelni” – mondta Bram Schot.
Aláhúzta, hogy a társaság a következetességre és az összpontosításra törekszik, ami azt jelenti, hogy az erőforrásokat a „kulcsprojektekre” koncentrálják, és csökkentik az új modellek és a kínálat egészének „komplexitását”. A hagyományos hajtásrendszerű modellek csaknem egyharmadát „töröltük, és továbbra is átfésüljük portfóliónkat” – mondta az Audi vezetője.
Az összpontosításhoz az is hozzátartozik, hogy bizonyos dolgokat „elenged” az ember, „például az Audi TT-t” – fogalmazott Bram Schot. Elmondta, hogy
a sportautót „néhány éven belül” felváltja egy új, elektromos meghajtású modell, amely ugyanabba az árkategóriába tartozik majd, mint a TT.
A többi között arról is szólt, hogy az Audi legkésőbb 2050-ig teljes mértékben szén-dioxid-semleges vállalat lesz. Az átalakulás részeként a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű – e-tron elnevezésű – modelljét egy szén-dioxid-semlegesen termelő üzemben, a cég brüsszeli gyárában szerelik össze, 2020-ban pedig szén-dioxid-semlegessé teszik a győri üzemet, „a világ legnagyobb motorgyárát”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.