A vállalat honlapján kedden közzétett mérlegbeszámoló szerint a Ferrari N.V. 2610 autót értékesített az idei első negyedévben, 22,7 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 2128-nál.
Az eladások minden régióban növekedtek, az EMEA térségben 9,6 százalékkal, az amerikai kontinensen 26,5 százalékkal, Kínában 79,2 százalékkal.
A sportkocsigyártó vállalat értékesítési árbevétele 13 százalékkal 940 millió euróra ment fel 831 millióról. A működési eredmény 311 millió euróra emelkedett 272 millió euróról, a negyedéves nettó nyereség pedig 22 százalékkal 180 millió euróra nőtt 149 millió euróról. Az egy részvényre jutó nyereség 22 százalékkal 0,95 euróra emelkedett 0,78 euróról.
Az idei évre 3 százalékos bevétel-növekedést vetített előre a Ferrari: 3,5 milliárd eurós értékesítési árbevétel után működési eredménye 1,20-1,25 milliárd euró lehet, 10 százalékkal magasabb a 2018-asnál, a nettó nyereség pedig hat százalékkal haladja majd meg a tavalyit, részvényenként 3,50-3,70 euró körül alakulhat 3,40 euró után.
Louis Camilleri vezérigazgató azonban a negyedéves eredménybeszámolót megelőzően korábban már jelezte, hogy „rendkívül bizakodó” az idei év tekintetében és új modelljeik piaci sikerétől függően a prognózisukat a későbbiekben akár meg is emelhetik.
A Ferrari részvénye az eredménybeszámoló publikálását követően 5,7 százalékos nyereséget ért el a milánói tőzsdén. Az árfolyamnyereség később négy és fél százalékra mérséklődött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.