BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapestnek új terminálra van szüksége

Jelentős készpénzmennyiséget termel a Wizz Air, ám hagyományos akvizíciókban mégsem gondolkodnak, ahogy ellenséges felvásárlástól sem tartanak – mondta lapunknak Váradi József, a társaság alapító vezérigazgatója, aki szerint a budapesti tőzsdei megjelenés ilyen cégméret mellett nem indokolt.

Az elmúlt időszakban több negatív hír is érkezett a Wizz Airről: repülőtéren hagyott utasok, elkallódott csomagok. Rendszerszintű gondok vannak?

Minden légitársaságnál előfordul, hogy csomagok lemaradnak a gépről, elkallódnak, elvesznek. Ha a statisztikákat nézzük, a Wizz Air élen jár Európában a csomagkezelésben. Nem feltétlenül rajtunk múlik a csomagok sorsa. Mi nem is látjuk a csomagokat, hiszen azokat a földi kiszolgáló személyzet kezeli. A frankfurti esetben a szerződéses partnerünk hibázott, akinek az a feladata, hogy az ilyen jellegű eseteket a megfelelő módon és hatékonysággal kezelje. Lehetne ugyan minden repülőtérre saját csapatot telepíteni, de az jelentős többletköltséggel járna, ami a jegyárakban csapódna le. Frankfurtban a negyvenkét embert természetesen kellemetlenül érintette ez az eset, de érdemes figyelembe venni azt is, hogy évente mintegy negyvenmillióan utaznak a gépeinken, és élvezik az alacsony árak előnyeit.

Váradi József János a Wizz Air diszkont légitársaság vezérigazgatója.
Fotó: Móricz-Sabján Simon

Sokan panaszkodnak arra is, hogy nagyon nehéz elérni az ügyfélszolgálatot. Ez miért van?

Kérdés, hogy mi a mérce. Ha statisztikailag nézzük, akkor a Wizz Air ügyfélszolgálata európai színvonalon teljesít. Bár arra törekszünk, hogy minden megkeresésre gyorsan és hatékonyan válaszoljunk, ez nem minden esetben valósul meg, mint ahogy bármilyen másik ügyfélszolgálatnál sem. Igyekszünk minél több szolgáltatásunkat digitalizálni és automatizálni, hogy minél kevesebb legyen a rendszerben az infrastrukturális vagy az emberi korlátozó tényező.

Ennek is a költséghatékonyság a célja?

Csak az idén mintegy negyvenmillió utast szállítunk, a Malév járatain a társaság legjobb évében is alig hárommillióan utaztak. Az ügyfélszolgálatot már nem lehet azzal javítani, hogy több call centert állítunk fel, vagy több embert alkalmazunk. Ilyen volumenű utasszámnál az egyetlen megoldás a digitalizáció.

A teljes interjút a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.