Hol tart a UPC integrációja?
A két cég összeolvadása a tranzakció zárulásával, augusztus elsején indult. Még két külön jogi entitásként működünk, a terveink szerint a jövő év április elejére egyesülünk teljesen, és megszűnik Magyarországon a UPC mint cég és mint márka. A feladat elég komplex, a felső vezetés kinevezése augusztusban, a középvezetői csapaté szeptemberben megtörtént, mindkét esetben a két cég munkatársaiból vegyesen. Még alakítjuk a végső vállalati struktúrát, bizonyos munkafolyamatokon változtatni kell, amit az integrált cég igényel. Egyre több közös ajánlatot szeretnénk nyújtani az ügyfeleinknek – szeptemberben meg is jelentek az elsők.
Milyen átalakulásokat lát a piacon, és a szektort miként befolyásolja a UPC felvásárlása?
A magyarországi távközlési piac az elmúlt 15-20 évben organikus változásokat élt meg, organikus technológiai fejlődéssel. Az elmúlt két-három évben viszont – és vélhetően a következő néhány évben is – a piaci struktúra folyamatosan változott. A korábbiaknál jóval több a felvásárlás, közben pedig technológiai forradalmat élünk át, tehát egyszerre változik a hagyományos piaci szerkezet, és a technológia is robbanásszerűen fejlődik.
A UPC akvizíciójával új piacokra is beléptünk, a Vodafone részesedése a mobilpiacon hozzávetőleg 25, a szélessávú-üzletágban 24, a kereskedelmi televíziózásban pedig 19 százalékos. A társaság a UPC által 1,9 millió háztartást ér el, azaz nagyjából a magyarországi háztartások 43 százalékát. Természetesen arra törekszünk, hogy minél több ügyfelet nyerjünk meg konvergens szolgáltatásainkkal.
Egy hete indították el az 5G első állandó kereskedelmi szolgáltatását. A közeljövőben milyen változásokat hoz a vállalat életében ez a technológia?
Az első 5G-bázisállomásunkat a ZalaZone tesztpályán kapcsoltuk be Zalaegerszegen, majd a fővárosi székházunk tetején, a múlt héten pedig Budapest belvárosában és a Duna mentén tettük elérhetővé a kereskedelmi 5G-szolgáltatásunkat. Ebben az elsők voltunk a hazai szolgáltatók között, mert 2016-ban már vásároltunk 5G-képes frekvenciát. Természetesen még bővíteni szeretnénk a készletünket a folyamatban lévő frekvenciapályázaton, hogy kiteljesíthessük ezt a szolgáltatásunkat. Az is nagyon fontos, hogy az 5G mindenki számára érthető és elérhető legyen, ne csak az elitet szolgálja.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.