Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kiemelten kezeli a kis- és középvállalkozások (kkv) megerősítését – hangsúlyozta Szepesi Balázs, az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős helyettes államtitkára szerdán a Magyar Kereskedelmi és Ipakamara, a tárca, a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány konzorciumi együttműködésében megvalósuló Országos Vállalkozói Mentorprogram személyes vállalkozói alprojektjének rendezvényén, Budapesten.
Hozzátette, a nemrégiben elfogadott kkv-stratégia fő célja a kiemelkedő növekedési potenciállal rendelkező cégek előre lépésének támogatása, továbbá megteremteni a lehetőséget a vállalkozásoknak a megújulásra.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, jó vállalkozásfejlesztési politika csak együttműködésben valósulhat meg, a kkv-stratégia pedig keretet nyújt a cégek, illetve a vállalatok és a kormány közötti kooperációra.
Szepesi Balázs szólt arról, hogy a kkv-stratégia készítésekor kikérdezték a vállalkozók véleményét az előttük álló kihívásokról, ezek között említették többi között a túlzott bürokráciát, a forráshiányt, az adminisztrációs terheket, a szakképzést.
A helyettes államtitkár ismertette a kkv-stratégia pilléreit, többi között a vállalkozóbarát környezet megteremtését, a vállalatok megújulásának támogatását, a finanszírozás elősegítését, a külpiacra lépés előmozdítását, a szükséges tudás megszerzésének segítését, a sikeres generációváltás hátterének biztosítását.
Szepesi Balázs szólt arról, hogy előkészítés alatt van a generációváltás programja.
Az Országos Vállalkozói Mentorprogramban a személyes vállalkozói alprojektet a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány valósítja meg.
A személyes vállalkozói mentorálás során tapasztalt, jó kapcsolatrendszerrel rendelkező sikeres vállalkozó osztja meg a tudását, tapasztalatait a mentorált vállalkozóval. Az alprogramnak három célcsoportja van, a fiatal vállalkozók, a női vállalkozók, a generációváltás előtt álló családi vállalkozások.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.