Ha minden a tervek szerint megy, a legnagyobb amerikai kábeltévé-társaságok kevesebb mint egy éven belül bevezetik streamingszolgáltatásaikat. Már így is több milliárd dollárt költenek új filmek és tévéműsorok százainak finanszírozására pusztán azért, hogy versenyezzenek az online szolgáltatókkal. A kábeles társaságok tehát beszállnának a streamingháborúba, csatlakozva a piac főbb szereplőihez – a Netflixhez, az Amazonhoz és a Huluhoz. Az online térbe való kilépési szándékot hosszú, ám meglehetősen eredménytelen és gyötrelmes tusa előzte meg, a kábelesek ugyanis évek óta azzal küzdenek, hogy nem tudják megtartani az előfizetőiket.
A Hub Entertainment Research októberi felmérése szerint
a széles sávú internettel rendelkezők 63 százaléka online nézi kedvenc sorozatait és show-műsorait.
Ezt a magas számot a tévétársaságok is érzik, ezért döntöttek úgy, hogy saját streamingplatformot indítanak, ahova felpakolják saját televíziós tartalmaikat, sőt saját gyártású, kizárólag online tartalomban is gondolkodnak.
Az NBC új online szolgáltatásáról már viszonylag sok információ nyilvános: saját, ám régebbi sorozatait elérhetővé teszi, olyan legendás darabokat is nézhetnek majd a nézők, mint a The Office című sorozat. Úgy tudni, összesen 15 ezer órányi programmal rajtolnak majd, és ingyenes lesz mindazok számára, akik rendelkeznek kábeles előfizetéssel. Ezek a kondíciók csalogatók lehetnek, hiszen az új szereplők közül
a Disney+ 6,99, az Apple TV+ 4,99 dollárba kerül, a jövőre induló HBO Max pedig 14,99 dollárért kínálja előfizetését.
A szakértők szerint éppen ideje volt, hogy a tévétársaságok felismerjék, változásra van szükség, az online tér a jövő. A YouTube 14 éve, a Netflix és a Hulu is már 12 éve szolgáltat online tartalmat, s a jelek szerint a hagyományos tévétársaságok vergődése a Netflix malmára hajtotta a vizet, a vállalat ugyanis 160 millió előfizetőt húzott be az évek során. Ennek fényében nehéz figyelmen kívül hagyni a fogyasztási szokások változását, ráadásul a felmérések szerint az egyre nagyobb kínálattal rendelkező piac miatt hamarosan eljön a pillanat, amikor egy átlagos amerikai három streamingszolgáltatással rendelkezik.
A számok azt mutatják, hogy a hagyományos televíziózást a sportközvetítések tartják életben, hiszen továbbra is szinte az összes közvetítési jog a kábeltársaságoknál landol. S bár a streamingszolgáltatók elképesztő eredményeket hoznak, olyat azért mégsem tudnak, hogy egyszerre 100 millió embert ültessenek képernyő elé, mint például a Super Bowl.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.