A személyi jövedelemadóról szóló törvény értelmében a kifizető által biztosított személygépkocsi magánhasználata adómentes, ez pedig érvényes lehet akár az itthon egyre népszerűbb közösségi autómegosztókra is.
Egy ilyen cafeteriaelemet a cégek havi 5-10 ezer forintos ráfordítással is biztosíthatnak a munkavállalóiknak.
Mivel carsharingpiac egyelőre csak Budapesten alakult ki, az itt dolgozók esetében merülhet fel reálisan a közösségi autózás mint béren kívüli juttatási forma. A Világgazdaság a szegmens három szereplőjénél arról érdeklődött, hogy mennyire nyitottak e téren, és hogy a fővárosban működő vállalatok megkeresték-e őket ez ügyben.
A GreenGo már indulása óta kínál vállalati csomagokat, ezekben költés alapján ad a céges felhasználóknak kedvezményeket
– közölte a Világgazdasággal a magyar alapítású startup. A lehetőséget a legnagyobb vállalatoktól a mikrovállalkozásokig kihasználják, az utóbbiak nagyobb arányban. A kizárólag elektromos járműveket üzemeltető GreenGót még nem keresték meg konkrétan azzal, hogy cafeteriaelemként szeretnék igénybe venni a szolgáltatásait. A jövőt illetően a társaság a céges keretek közötti autómegosztás egyszerűsítésére törekszik, ezért kuponos egyenlegvásárlási lehetőséget tervez bevezetni a vállalatok számára.
Ezzel a rendszerrel a cégek fix összegű greengózást tudnak biztosítani a munkavállalóiknak, akik saját felelősségükre céges vagy privát úti célokra tudják használni az autókat
– írták.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.