A Zwack Unicum Nyrt. 2019-2020-as üzleti évének első háromnegyedévében 1,964 milliárd forint adózott nyereséget ért el, amely 41,2 százalékkal elmarad a 3,340 milliárd forintos bázistól – derül ki az időközi vezetőségi beszámolóból, amelyet a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn tett közzé.
A társaság bruttó árbevétele a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült beszámoló szerint 22,558 milliárd forint volt, 5,5 százalékkal alacsonyabb az előző évinél. A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 11,861 milliárd forintot tett ki, 17,4 százalékkal (2,5 milliárd forinttal) marad alatta az egy évvel korábbi bázisnak.
A menedzsment a jelentés szerint továbbra is teljesíthetőnek tartja a 2019-20-as üzleti célkitűzéseket, nevezetesen, hogy a nettó árbevétel több mint 10 százalékkal, az adózott eredmény pedig 46 százalékkal csökken, utóbbi 1,4 milliárd forint közeli lesz.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 19,6 százalékkal (2,576 milliárd forinttal) mérséklődött az első háromnegyedévben.
A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 22,9 százalékkal (2,372 milliárd forinttal) esett vissza. Ezen belül a prémium termékek árbevétele 21,9 százalékkal, a minőségi termékeké 25,7 százalékkal csökkent.
A bruttó és a nettó árbevétel változása közötti jelentős eltérést a népegészségügyi termékadó (neta) 2019. január 1-jétől életbe lépő változása okozta (minden szeszesitalt megadóztattak, az adómértékek pedig 20 százalékkal emelkedtek, amit a társaság érvényesített az eladási áraiban, de ez jelentős volumencsökkenéssel járt együtt).
A forgalmazott termékek nettó árbevétele 7,5 százalékkal alacsonyabb a bázisnál, amelyen belül a Diageo portfólió árbevétele 11,7 százalékkal emelkedett, míg az egyéb forgalmazott termékeké 51,8 százalékkal csökkent. Utóbbi oka az, hogy 2019. március 1-jétől nem a Zwack a Moet-Hennessy termékek magyarországi forgalmazója, ennek kiszűrésével a forgalmazott termékek árbevétele 3,8 százalékkal nőtt.
A jelentés kitér arra is, hogy az április-decemberi piackutatási adatok szerint a magyar adózott égetett szeszesitalok piaca volumenben 0,3 százalékkal, míg értékben 10,9 százalékkal nőtt.
Az export árbevétel 1,3017 milliárd forint volt az első háromnegyedévben, 6,4 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A növekedést a két legnagyobb exportpiac, az olasz és a német hozta, ugyanakkor a duty free árbevétele csökkent.
Az anyagjellegű ráfordítás 12,1 százalékkal, a személyi jellegű ráfordítás 1,1 százalékkal, az értékcsökkenési leírás 11,3 százalékkal, az egyéb működési költség 8,2 százalékkal csökkent.
A működési eredmény 2,391 milliárd forint, mely 38,4 százalékkal alacsonyabb az előző évinél.
A Zwack Unicum a magyar égetett szeszesital piac legnagyobb szereplője.
Mivel a társaság bevételének közel 90 százaléka a hazai piacról származik, gazdálkodását alapvetően meghatározza a belföldi fogyasztás alakulása. Az elmúlt néhány évben bővült a lakossági fogyasztás Magyarországon, és a közeljövőben is ennek folytatódására számítanak – írják a jelentésben.
A Zwack 1000 forint névértékű részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. A papír hétfőn 17 700 forinton zárt, 0,28 százalékkal (50 forinttal) magasabban az előző záróárnál.
Az elmúlt egy évben a papírok legmagasabb árfolyama 18 000 forint, a legalacsonyabb 16 150 forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.