Alacsony szinten stabilizálódott a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek bejövő foglalásainak a száma, a tavalyi szint 10-15 százaléka körül áll az országos mutató – nyilatkozta a Világgazdaságnak Szigetvári József, a Szallas.hu csoport vezérigazgatója. A több környező országban, így Csehországban is jelen lévő közvetítő portál saját tapasztalatai szerint a kijárási korlátozások konkrét feloldási időpontjainak bejelentése előtt nem várható változás, ám attól kezdve, hogy közlik az egyes üzletek, szolgáltatások és intézménytípusok újranyitásának tervezett dátumát, minden bizonnyal megugrik a foglalási kedv Magyarországon is. A cseh újranyitási lépéseket április 14-én este hozták nyilvánosságra, és a fejlemények hatására azonnal megnőtt a hotel- és panziótémájú keresések mennyisége.
A foglalások iránya azonban láthatóan megváltozott a járvány hatására, a belföldi utazást tervezők a kisebb szálláshelyeket keresik
– mondta Szigetvári József. Csehországban a február 24-i, válság előtti hét forgalmának 52 százalékára nőtt a hotelek és 68 százalékára a panziók foglalása.
Összességében pár nap alatt 25 százalékra pattant fel a június–augusztusi időszakra szóló kereslet, ami rendkívül jónak számít, hiszen a forgalom most kizárólag a nyári időszakot öleli fel. Az élénkülés már úgy is megmutatkozott, hogy a spa-k, vagyis a fürdőket is magukban foglaló wellnessrészlegek újranyitásának időpontját még be sem jelentették Csehországban.
A magyar szálláspiacon hasonló tendenciát vár a Szallas.hu csoport, miután egyértelművé vált, hogy még a nyári hónapokhoz közeledve kötelezettségek nélkül lemondható opciókkal, sőt jelentős árengedményt tartalmazó, hosszú, akár egyéves beválthatósági idejű utalványokkal sem lehet megmozgatni az állóvizet. A cégvezető tájékoztatása szerint nem minden kis szálláshely készül az újranyitásra: a hirtelen kényszerpihenő alatt több, elsősorban idős szálláskiadó döntött a visszavonulás mellett.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.