BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felpörgette a pandémia a magyar papírgyártást

A világjárvány miatt ugrásszerűen megnőtt az alapvető higiéniai termékek iránti kereslet.

Akár az ötvenmilliárd forintot is elérheti a Vajda-Papír csoport idei árbevétele, ami a tavalyi 46 milliárd forinthoz képest tetemes és terven felüli mértékű növekedés. Mindez nem a világjárvány ellenére, hanem éppen amiatt realizálódhat, mivel ugrásszerűen megnőtt az alapvető higiéniai termékek iránti kereslet.

A korábban gyártott, átlagosan napi kétmillió tekercs toalettpapír mennyiségét ezért március eleje óta napi hárommillióra növelte a Vajda-Papír Kft., és idén már 800 millió tekercs előállításával számol.

A toalettpapír mellett megnőtt a kereslet a papírtörlők és a papír zsebkendők iránt is, ezért az előbbi termékből 20 százalékkal, az utóbbiból 10 százalékkal többet állítanak elő az idén.

A cégcsoport immár 13 millió fogyasztó éves higiéniaipapír-szükségletének gyártására képes, termelési kapacitása máris meghaladja a belföldi igényeket.

Fotó: Vémi Zoltán / VG

A várhatóan tartósan rögzülő, erőteljesebb higiéniai szokások miatt a forgalom hosszú távon stabilizálódó bővülésére és a több mint húsz országba irányuló kivitel növelésére számít a vállalat, az erre irányuló várakozásunk megalapozottságát több exportkereskedelmi partnerünk is megerősítette

– nyilatkozta a Világgazdaságnak Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója. A termelés tartós bővítése érdekében száz új munkahelyet létesítenek a meglévő 470 mellé a három magyarországi telephelyen, Budapesten, Székesfehérváron és Dunaföldváron. A Vajda-Papír a Norvégiában foglalkoztatott 129 munkatárssal együtt 599 embernek ad munkát. Emellett előkészített technológiai beruházásaik is vannak, amelyek szükség szerint rövid időn belül megkezdhetők.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.