A Henkel erőteljes első negyedéves árbevétel teljesítményt mutat nagyon nehéz piaci körülmények között – olvasható a Henkel közleményében. A Henkel üzleti teljesítményét a 2020-as pénzügyi év első negyedévében befolyásolta a COVID-19 járvány.
A Csoport árbevétele nominálisan -0,8 százalékkal, 4,9 milliárd euróra csökkent.
A COVID-19 világjárvány hatásai ellenére a szerves árbevétel csak kissé maradt el az előző évi szinttől -0,9 százalékos csökkenéssel.
„Jelenleg nagyon nehéz kihívásokkal kell szembenéznünk. A COVID-19 világjárvány az élet minden területét érintette, és a világgazdaságot is súlyosan sújtotta. Ennek ellenére az első negyedévben általánosan erőteljes árbevétel teljesítményt sikerült elérnünk.
Ebben a válságban munkavállalóik, ügyfeleik és üzleti partnereik egészsége és biztonsága a legfontosabb prioritás számukra. Már a korai szakaszban védőintézkedések átfogó sorozatát vezették be. Ugyanakkor mindent megtettek azért, hogy ezen nehéz körülmények ellenére folytassák üzleti tevékenységeiket és vevőik kiszolgálását. Emellett globális szolidaritási programot indítottak termékadományokkal és pénzügyi támogatással, valamint az első negyedévben útjára indították új stratégiai keretük megvalósítását is” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
A Henkel az első negyedévben erőteljes értékesítési teljesítményt mutatott kihívásokkal teli piaci környezetben. Az Adhesive Technologies üzletágat elsősorban az autóipar iránti kereslet jelentős viszaesése alakította.
A Beauty Care üzletág árbevétele szintén csökkent az előző évhez képest.
A Haj Szalon üzleti területet jelentősen befolyásolta a fodrász szalonok bezárása sok országban. Ezzel szemben a márkás fogyasztási cikkek üzleti területén a szerves árbevétel növekedése stabil volt az előző év azonos negyedévhez képest. A mosó- és háztartási tisztítószerek iránti erős keresletnek köszönhetően a Laundry & Home Care üzletág rendkívül erőteljes szerves árbevétel-növekedést ért el.
A Csoport árbevétele nominálisan -0,8 százalékkal csökkent 2020 első negyedévében, a 2019 első negyedévi 4969 millió euróról 4927 millió euróra. Szervesen (azaz devizára és felvásárlásokra/elidegenítésekre korrigálva) az árbevétel -0,9 százalékkal csökkent.
Csoport szinten a visszaesés árvezérelt volt, az ár- és volumen alakulása az üzletágak között különbözött. Az akvizíciók és elidegenítések 0,4 százalékkal növelték az árbevételt.
A devizahatások -0,4 százalékkal csökkentették az árbevételt.
A feltörekvő piacok 2,2 százalékos szerves árbevétel-növekedést értek el. Árbevételünk az érett piacokon -2,8 százalékkal csökkent. A nyugat-európai régióban a szerves árbevétel fejlődése -4,6 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Ezzel szemben 10,8 százalékkal növelni tudták az árbevételt a kelet-európai régióban. Az afrikai/közel-keleti régióban 2020 első negyedévében 6,8 százalékos szerves árbevétel-növekedést értük el.
Az árbevétel szervesen csökkent az észak-amerikai régióban -1,4 százalékkal,
a latin-amerikai régióban pedig -2,0 százalékkal. A szerves árbevétel fejlődése az ázsiai-csendes-óceáni térségben szintén -5,7 százalékkal elmaradt az előző évi negyedévtől.
A Beauty Care üzletág 935 millió euró árbevételt ért el 2020 első negyedévében, ami -2,6 százalékos nominális csökkenést jelent az előző évi negyedévhez képest (2019 első negyedév: 960 millió euró). Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/elidegenítésekre kiigazítva) az árbevétel -3,9 százalékkal csökkent.
Ezt a csökkenést elsősorban a volumen okozta.
Devizahatások csökkentették az árbevételt -0,9 százalékkal. Az akvizíciók/elidegenítések 2,3 százalékkal járultak hozzá az árbevétel fejlődéséhez.
A COVID-19 világjárvány Haj Szalon üzleti területére gyakorolt hatása erősen negatív volt. Az első negyedév során sok országban kötelezően bezártak a fodrász szalonok, így
ez kétszámjegyű százalékos eladás-csökkenést eredményezett.
A COVID-19 világjárvány terjedéséből adódó visszaesés a régiókban is tükröződik. A feltörekvő piacokon a teljesítmény kissé negatív volt. A régiók Ázsia (Japán kivételével), Latin-Amerika és Afrika / Közel-Kelet területén mind csökkentek az előző évhez képest.
Ezzel szemben a kelet-európai régió erőteljes szerves árbevétel-növekedést ért el márkás fogyasztási cikkek üzleti területünk rendkívül erős teljesítményének köszönhetően. Az árbevétel összességében csökkent az érett piacokon. Nyugat-Európa és az Észak-Amerika régiói csökkenést mutattak az előző évhez képest.
Az észak-amerikai márkás fogyasztási cikkek területe nagyon erős növekedést mutatott a testápolás kategóriában; ez azonban nem egyenlítette ki teljes mértékben a Haj Szalon terület által a régióban tapasztalt visszaesést. Az ázsiai-csendes-óceáni térség érett piacain az árbevétel teljesítmény kissé elmaradt az előző évtől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.