Versenyjogi okokból is magyar többségi tulajdonba kerülhet a Tesco esetleges kivonulásával felszabaduló kereskedelmi egységek többsége a hazai piacon. Ezzel megvalósulhat az a korábbi kormányzati szándék, miszerint az ellátási lánc biztonsága érdekében immár kisebb részben uralják a multinacionális áruházláncok a magyarországi élelmiszer-kereskedelmet – írja a Magyar Nemzet.
Londoni elemzők szerint felgyorsulni látszik a folyamat, miszerint a magyar piacon a legtöbb üzlettel és legnagyobb bevétellel rendelkező multinacionális szereplő,
a Tesco áruházlánc búcsúzni készül Kelet-Közép-Európától.
A médiában hétfőn és kedden megjelent hírek kizárólag spekuláción alapszanak – közölte a VG.hu megkeresésére a Tesco sajtóosztálya.
A Tesco nemrégiben egyértelműen kijelentette, hogy a magyar, cseh és szlovák üzletágra koncentrál, ahol erős a piaci pozíciója és jók a növekedési kilátások.
Az elmúlt években rendszeresen felmerült a pletyka, hogy Magyarországot is elhagyja a vállalat, erről azonban nincs szó, a Tesco elkötelezett Magyarország iránt, az itteni operáció jól teljesít, és további fejlesztések várhatók – mondta el a Portfoliónak Matt Simister, a vállalat közép-európai vezérigazgatója egy június közepén közölt interjúban. „Elkötelezettek vagyunk a magyar piac iránt, nem tervezzük, hogy kivonuljunk Magyarországról” – fogalmazott a régiós vezető.
A lengyel Gazeta.pl arról írt, hogy a folyamat idén a 301 áruházat, elosztóközpontot és az ottani székhelyet jelentő lengyel üzletág felszámolásával már megkezdődött. A német média szerint a brit lánc régiós vállalkozásait a Schwarz-csoport veheti át, ehhez tartozik a hazánkban is népszerű diszkonthálózat, a Lidl, illetve a jó néhány országban több mint ezer bolttal rendelkező németországi Kaufland üzletlánc.
A brit Tesco sajtóirodája is cáfolta ezeket a feltételezéseket.
A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy külföldről és hazánkból is több vevő érdeklődik a Tesco kelet-közép-európai áruházai, logisztikai bázisai iránt. A Tesco Europa kivonulásával ugyanis az egyes országokban (Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, valamint Lengyelországban, ahol már értékesítették a hálózatot) túlságosan nagy piaci rést hagyna maga után a vállalat.
A Magyar Nemzet arról számol be, hogy létezik egy terv, amelyben a korábbi években jól teljesítő magyar leányvállalat értékesítése is szerepel. Ezt a londoni anyacégnél a kockázatelemzők egyre inkább támogatják, mivel
az új számítások szerint a diszkontok által elhódított magyarországi kereskedelemben 2020-ban bevezetett szektorális adó végképp ellehetetleníti az átalakított hipermarketekre szóló üzleti tervekben előírt profit megtermelését.
A lap forrásai szerint a kiszivárgott átvilágítás már a vevőjelölteknek készül, amelyek európai piaci befektetői csoportok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.