BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A túlélés miatt adta el a Huawei a Honort

Eladta Honor üzletágát a Huawei, így kivonta az anyacégre vonatkozó szankciók hatálya alól.

Eladta a Honor okostelefon üzletágát a Huawei kínai telekommunikációs óriáscég, hogy

ezáltal kivonva a Honort az anyacégre vonatkozó amerikai szankciók hatálya alól, biztosítsa a márka túlélését

- adta hírül a vállalat egy keddi közleményben.

A Honort a Shenzhen Zhixin New Information Technology nevű, a Huawei székhelyének otthont adó Sencsen város kormányzatának tulajdonában álló vállalat viszonteladókkal közösen alakított konzorciuma vásárolta meg. Az adásvétel lezárultát követően a Huawei nem rendelkezik majd az új Honor cég egyetlen részvényével sem, és nem fog részt venni az üzlet további működtetésében, illetve a cég döntéshozásában – húzták alá a közleményben.

Fotó: AFP

„A Huawei fogyasztói ágazatára az elmúlt időszakban rendkívüli nyomás nehezedett” – fogalmaznak, a problémát a „mobiltelefonok üzletágában szükséges technikai elemek tartós elérhetetlenségének” tulajdonítva. Az Egyesült Államok májusban tovább szigorította a Huawei-jel szembeni korlátozásokat, ellehetetlenítve a kínai vállalat számára az amerikai szoftverek és technológiák beszerzését.

A Huawei szerint az eladás segíteni fog a Honor viszonteladóinak és beszállítóinak abban, hogy „túljussanak ezen a nehéz időszakon”.

A 2013-ban alapított Honor az eladások tekintetében mára a világ egyik legnagyobb mobiltelefon márkájává nőtte ki magát, évente mintegy 70 millió készüléket értékesítve. Az Honor üzletág az elmúlt öt év során több mint 10 milliárd dollárnyi bevételt termelt a Huawei számára. Az eladásra vonatkozóan azonban nem közöltek pénzügyi részleteket.

Washington nemzetbiztonsági okokra hivatkozva léptetett életbe egyre több szankciót a Huawei-jel szemben tavaly óta, a kínai céget ugyanis azzal vádolja, hogy hozzásegíti a kínai államot a kémkedéshez. A Huawei tagadja az amerikai vádakat. A szankciók azonban súlyos csapást jelentettek a vállalat számára, hiszen például a Google szolgáltatásainak használatától elesve a Kínán kívüli vásárlók körében jelentősen csökkent a Huawei okostelefonok népszerűsége. A vállalat a korlátozások bevezetése óta ugyan azon fáradozik, hogy kiváltsa a készülékei gyártásához használt amerikai termékeket, ám a problémák súlyosságára utal, hogy Richard Yu, a vállalat fogyasztói ágazatának elnöke augusztusban közölte: hamarosan kifogynak az okostelefonok gyártásához használt csipekből.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.