2021. január 1-jén lép életbe a vállalkozók kötelező adatszolgáltatását szigorító és a készpénzmentes fizetést előíró törvény. Egy magyar startup, a CMO nemcsak a fenti kérdésekben segít az egyéni vállalkozóknak és a KKV-knak, hanem kiskereskedelmi rendszerének köszönhetően még versenyelőnyhöz is juttatja őket.
Január elsejétől már mindegyik, a magánszemélyek számára kiállított számlákról is adatot kell szolgáltatni az adóhatóság részére, nemcsak a cégek között történő számlázásról.
A CMO által megalkotott ingyenes számlázó applikáció megoldást jelent erre, azonban a cég itt nem állt meg. A másik jogszabály értelmében pedig az online kasszát használó kereskedők kötelesek elektronikus fizetési lehetőséget is biztosítani, melyre szintén megoldást kínál a startup.
A készpénzmentes fizetés biztosítása általánosságban kétféleképpen történhet: bankkártya terminállal vagy elektronikus pénztárcával, vagyis QR kóddal.
Az applikáció mindkettőre megoldást nyújt: az elsőre egy harmadik generációs pénztágéppel és hozzá kapcsolható bankkártya terminállal. A másodikra pedig szoftvergyártó partnerével, a CAPSYS-szal közösen alakítottak ki egy QR kódos, azonnali fizetési platformot, mely elérhető a CMO applikációjából és kompatibilis az online pénztárgépekkel. Ezt azért hozták létre, hogy gyorsabbá tegyék a fizettetést a vállalkozók számára, akik emellett még spórolhatnak is a bankkártyahasználat kikerülésével.
Az adatszolgáltatáshoz leggyakrabban használt programok csak a számlázásban tudnak segíteni, ráadásul kizárólag webes felületen. Velük szemben a CMO az ország legegyszerűbb számlázó applikációjával és felhőalapú rendszerével biztosítja az automatikus online számlázást. A startup megoldásának nagyszerűsége ezenfelül, hogy nem eszközhöz vagy interneteléréshez kötött, így bárhonnan használható és offline is kiállítható vele számla.
A startup emellett egy online kiskereskedelmi rendszert is megalkotott.
A mesterséges intelligenciára épülő, valós idejű készletfigyelés segítségével a vállalkozó láthatja, sőt akár otthonról is irányíthatja boltjai készletét, ráadásul a rendszer tájékoztat, ha például fogyóban van egy termék.
Az ilyen jellegű megoldások eddig csak a multik számára voltak elérhetőek, azonban a most már a kisvállalkozók számára is. A cég jelenleg egy központi áruadatbázist épít fel, melyből a kereskedők egy kattintással be tudják húzni saját boltjuk online készletébe a termékeket, vagy akár újakat is fel tudnak vinni.
A cég vezetősége a koronavírus által okozott krízishelyzetre reagálva elkezdett egy olyan megoldáson dolgozni, amivel segítheti a fizikai korlátok közé szorult kereskedőket az online térbe átlépni egyetlen kattintással.
A CMO felhőalkalmazását használó vállalkozások 2021-ben egykattintásos webshopot tudnak majd létrehozni, amennyiben termékeik korábban már felkerültek, a fent említett, bolti árusításhoz szükséges központi adatbázisba.
A koronavírus miatt most kiemelten fontos, hogy a vállalkozások zökkenőmentesen tudják kivitelezni a digitális váltás következő szakaszát
– említette meg a CMO vezérigazgatója, Várkonyi Gábor, aki korábban az IVSZ online pénztárgép rendeletén dolgozó munkacsoport vezetője volt.
A vállalat célja, hogy a leghatékonyabban segíthesse ebben a vállalkozásokat.
Már 2020 júniusában piacra tudtuk dobni a terméket, hogy a július elsején életbe lépő kötelezettségeknek eleget tudjanak tenni. Azóta pedig bővítettük szolgáltatási csomagunkat, hogy a legújabb törvényeknek is megfelelhessenek
– tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.