A Bolt (korábbi nevén Taxify) értékét több mint 2 milliárd dollárra becsülték a társaság legutóbbi finanszírozási fordulóját követően. A tallinni székhelyű vállalat ebben a hónapban 20 millió dollárt kapott a Világbanktól, ami az eddigi teljes tőkebevonásainak összegét 500 millió euróra növelte a Bloomberg összefoglalója szerint. Korábbi befektetői között olyan cégek szerepelnek, mint a Mercedes Benz tulajdonosa, a Daimler AG és a szintén személyszállítással foglalkozó kínai Didi Chuxing Inc.
Az észt vállalat célja, hogy fejlessze alkalmazásait, és terjeszkedjen Európában és Afrikában
– mondta Markus Villig, aki 2013-ban, 19 évesen, még diákként alapította a céget.
Az Európa, Afrika, a Közel-Kelet és Latin-Amerika negyven országának több mint kétszáz városában szolgáltató Boltnak mára 50 millió regisztrált felhasználója van, és egymillió sofőrrel dolgozik, emellett az elmúlt hónapokban 12 országban élelmiszer-kiszállítást és futárszolgáltatást is indított.
A vállalat célja, hogy a válság után a működési országaiban a megrendelések számában megelőzze az Ubert – mondta Villig.
Az Uber a járvány időszakának túlélése érdekében a saját piacaira koncentrál, ezek főként az Egyesült Államok és Latin-Amerika. Így tesz az Észak-Amerikában szolgáltató Lyft is, csökkenti a fizetéseket és az alkalmazottai számát. Villig szerint
a Bolt a konkurenseknél kevesebbet von le a fuvardíjakból, ez pedig megfizethetőbbé teszi a használatát az utasok, és jövedelmezőbbé a sofőrök számára.
Ezzel a stratégiával próbál piaci előnyhöz jutni Európában és Afrikában, ez utóbbi földrészen már 2018-ban megelőzte az Ubert. Emellett franchise-megállapodások révén terjeszkedne Latin-Amerikában és az ázsiai csendes-óceáni térségben, ahol az amerikai konkurensek kevésbé erősek. A vállalat a járvány alatt hazájában, Észtországban a kormány állásmegtartó intézkedéseinek legnagyobb haszonélvezője.
Magyarországon a személyszállítási törvény 2016-os módosítása – és az Uber kivonulása – óta nem működik rövidtávú utazásmegosztásra alkalmas utazásszervező platform, viszont továbbra is elérhető a hagyományos taxitársaságok szabályait és fix tarifáit alkalmazó Bolt.
Emellett az utazásmegosztáson alapuló, de hosszabb távú, városok közötti utak megosztását segítő alkalmazások közül továbbra is használható például az Oszkár telekocsi vagy a BlaBlaCar. Az utazásmegosztással szemben itthon az elmúlt években az autómegosztás terjedt, amelyet a GreenGo, a Mol Limo és a ShareNow képvisel. Óriási a különbség azonban a két szolgáltatásforma között, az egyik inkább a taxizással, míg a másik az autóbérléssel állítható párhuzamba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.