BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ontja a profitot az Allegro

Nehéz lesz labdába rúgni Közép-Európában az Amazonnak.

A vártnál is szebb eredményekkel állt elő a kirobbanó terjeszkedésben lévő lengyel e-kereskedelmi platform, az Allegro, ami megerősíti, hogy az olyan nemzetközi óriásoknak, mint az Amazon, nagyon kemény versenytársakkal kell szembenézniük, ha meg akarják hódítani a közép-európai piacokat is.

Az Allegro, amelynek papírja az októberi bevezetéskor egy csapásra a varsói tőzsde legnagyobb összértékű részvénye lett, 514 millió zloty (41 milliárd forint) EBITDA profitot ért el a negyedik negyedévben, a Reuters 478 milliós elemzői konszenzusával szemben.

A cég az idén 15 százalék körüli EBITDA-növekedésre számít, a nettó árbevételében pedig majdnem harminc százalékra.

Fotó: AFP

Az Amazon, amely eddig Németországból szolgálta ki a régiót, kedden indította el lengyel weboldalát.

De már elegendő időt adott a helyi versenytársnak, hogy megtalálja az utat a vásárlók pénztárcája felé, kihasználva azt is, hogy a járvány fellendítette az internetes kiskereskedelmet, és a pozícióit várhatóan képes is lesz megőrizni.

A majdnem 40 milliós országban az Allegrónak havonta 20 millió vásárlója van.

A multik eddig a sokkal nagyobb piacokra koncentráltak: a lengyel e-kereskedelmi piac értéke az Euromonitor becslése szerint 16 milliárd, a csehé hatmilliárd euró, a német ezermilliárddal és a brit 700 milliárddal szemben. A helyi szereplők azonban nagyon gyors növekedést fölözhetnek le: Lengyelországban például tavaly 42 százalékot.

Ez akkor is ígéretessé teszi a 20 éve egy poznani garázsból indult Allegro papírjait, ha a tőzsdei bevezetés óta a lelkesedés alábbhagyott, és a 95 zlotyt közelítő októberi csúcs után a részvény csütörtökön 65 zloty körül kereskedett, több, mint két százalékot gyengülve, mert a piac még optimistább előrejelzéseket várt a cégtől. A cég már a világ 13. legnépszerűbb e-kereskedője, bár a havi 200 millió látogató, ahol most tart a platform, eltörpül az Amazon 4,5 és az eBay 1,4 milliárdja mellett.

A lengyel piacon azonban 33 százalék a részesedése, szemben a kínai AliExpress 3,6 és az amerikai Amazon 1,3 százalékával.

A helyismeret később is sokat jelenthet, amit illusztrál, hogy az Amazon októberi svédországi bemutatkozását félrefordítási hibák sorozata kísérte, és összecserélték a svéd zászlót az argentinnal. A közép-európai szereplők erejét demonstrálta a fele részben az Allegrót és kereskedő ügyfeleit kiszolgáló lengyel InPost 2,8 milliárd eurós januári amszterdami elsődleges részvénykibocsátása és tőzsdei bevezetése is. A Szlovákiában, Magyarországon és Nyugat-Európában is jelen lévő cseh e-kereskedő és csomagküldő Alza szintén gyors expanzióra készül.

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.