A Volkswagen csoporthoz tartozó Porsche rekordbevételről számolt be a tavalyi évről a koronavírus-járvány ellenére.
A Porsche azt közölte, hogy
a tavalyi bevétele 28,7 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 28,5 milliárd euróról.
A tavalyi működési nyereség 4,2 milliárd euróra mérséklődött a 2019. évi 4,4 milliárd euróról.
A Porsche tavaly valamivel több mint 272 ezer autót értékesített, ami csupán 3 százalékkal kevesebb a 2019. évi rekordszámhoz képest. Ezen belül több mint 20 ezret adott el a teljesen elektromos Taycan modelljéből, aminek a gyártása 2019 decemberében kezdődött.
A Porsche legnagyobb felvevő piaca tavaly is Kína volt, ahol 88 ezer 968 autót adott el, 3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Porsche értékesítése tavaly a második legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban 7 százalékkal csökkent, Európában – Németországot nem számítva – 4 százalékkal mérséklődött, Németországban pedig 17 százalékkal esett.
A tavaly az Európában eladott Porsche autók 17 százaléka volt teljesen elektromos, vagy hibrid.
A Porsche azt tervezi, hogy 2030-ra új autóinak több mint 80 százaléka már elektromos lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.