Nagy sikerként könyveltük el az Európai Unió Bíróságának döntését, vállalatunk számára az ítélet új kapukat nyithat exportországainkban, hiszen így már az Energy Coffee esetében is zöld utat kaptunk a védjegy használatára – közölte a Világgazdasággal a Hell. Lapunk érdeklődésére a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál (SZTNH) egyértelművé tették:
a luxemburgi ítélet azt jelenti, hogy immár a kávék kategóriájába tartozó árukra vonatkozó európai uniós védjegyet is kaphat a Hell szómegjelölés.
A törvényszék ugyanis hatályon kívül helyezte az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) korábbi elutasító döntését. Az SZTNH-nál felidézték, hogy az EUIPO azért utasította el a bejelentést, mert úgy vélte, hogy a német „hell” (világos) szó a kávé pörkölésének módjára utaló kifejezés, amely a német ajkú uniós vásárlók számára egyértelműen és közvetlenül az érintett áruk egyik jellemzőjére utal, azaz leíró jellegű, nem alkalmas a megkülönböztetésre, és ezért nem állhat védjegyként oltalom alatt.
A koronavírus-járvány ellenére jól teljesítettünk tavaly, az előzetes várakozásaink szerint csoportszinten két számjegyű bővülést értünk el, és bízunk benne, hogy idén is növekedési pályán tudunk maradni
– tájékoztattak a vállalatnál. Viszonyításképp:
a Hell Energy 2019-ben 51,6 milliárd forint árbevételt és 2,5 milliárdos adózott eredményt ért el a nyilvános cégadatok szerint,
míg az alumínium italdobozokat gyártó Qualitiy Pack dobozgyár 13,8 milliárd forintos forgalma 1,8 milliárdos profittal párosult. A további bővülést az a keddi bejelentés is segítheti, hogy a dobozgyár 19 milliárd forint értékű kapacitásbővítéséhez az állam 7 milliárdos támogatást biztosít. A fejlesztés, amely évente 3 milliárd doboz gyártását teszi lehetővé, egyúttal 120 új munkahelyet teremt.
Ami a bírósági döntésben érintett Energy Coffeet illeti: a tejeskávé-termékcsaládot 2019 nyarán vezette be a magyar piacra a budapesti központtal működő, de a Borsod megyei Szikszón termelő cég.
Ma már 20 országban érhetők el ezek a termékek, többek között az Egyesült Királyságban, Horvátországban, Romániában és Görögországban, az utóbbi két piacon még a hazai bevezetésnél is gyorsabban, gyakorlatilag hónapok alatt piacvezetővé vált az Energy Coffee.
A vállalatnál előrebocsátották: további cél, hogy újabb országokban ismertessék meg a fogyasztókkal a márkát, és nyerjék el elégedettségüket a valódi tejet és kávékivonatot tartalmazó, tartósítószer-mentes tejeskávé-termékeikkel. A kedvező hazai és nemzetközi fogadtatásra reagálva a cég úgy döntött, hogy a három eddig elérhető (Latte, Slim Latte, Cappuccino) termékváltozatot kiegészítve, két újdonságot is piacra dob az idén:
az intenzívebb kávéízt biztosító Double Espressót és a laktózmentes tejből készült Coconutot épp ezekben a hónapokban vezetik be több exportpiacra.
A Hell szerint lényeges szempont, hogy a termékek aludobozos csomagolásának köszönhetően a magyar tejet a világ legtávolabbi pontjaira is el tudják juttatni.
Az uniós bírósági döntés értelmében, az italgyártó cég tájékoztatása szerint az alábbi termékkategóriákban használhatják a Hell szót: kávé, kávéaromák, kávéitalok, kávékivonatok, kávéesszenciák, kávékoncentrátumok, tejes kávéitalok, kávé tejjel, koffeinmentes kávé, ízesített kávék, kávé kifőtt formában, malátakávé-kivonatok és jegeskávék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.