Az Opel Szentgotthárd adózott eredménye 300 millió forinttal 1,7 milliárd forintra nőtt 2020-ban, miközben az árbevétele csaknem egymilliárddal 34,1 milliárd forintra esett a most közzétett nyilvános adatok szerint.
A koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt a szentgotthárdi gyár tavaly tavasszal több hétre – március 23-tól május 11-ig – leállt, de a termeléskiesést az újraindulás után be tudták hozni.
Azonban a teljes munkaidős dolgozók száma 110 fővel, 889-re esett, ezen belül a fizikaiaké 82-vel, 613-ra zsugorodott.
Július közepén elkészült a tízmilliomodik motor a gyárban. Tavaly új motor sorozatgyártását is megkezdte a szentgotthárdi üzem, a PSA csoport legnagyobb darabszámban készülő alap-benzinmotortípusáét.
Nem véletlenül keltett aggodalmat november végén a francia konszern bejelentése, hogy nem fektet több pénzt belső égésű motorok fejlesztésébe, mert az Európai Unió és Kína is tisztább hajtásra törekszik. Ez azonban nem jelenti a magyarországi gyár végét, hiszen a belső égésű motoroknak, ezen belül is a benzinmotoroknak még sok évig lesz létjogosultságuk, akár önállóan, akár a hibrid applikáció részeként.
Az idei év is mozgalmasan indult: a vállalatcsoport fúzióra lépett az olasz–amerikai Fiat Chrysler Automobiles konszernnel, létrehozva ezzel a világ negyedik legnagyobb autógyártóját, a Stellantist. A Stellantis az év elején jelentette be, hogy Szentgotthárdra hozza az 1,6 literes benzinmotorok új generációjának gyártását.
A járvány rontotta mindhárom magyarországi autógyár bevételét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.