Rendkívüli, több mint 155 százalékos növekedést ért el a Netpincér 2020-ban – ez az országszerte elérhető házhozszállítási szolgáltatást üzemeltető cég frissen közzétett pénzügyi beszámolójából derül ki. A Delivery Hero Hungary Kft. 10 milliárd fölötti nettó árbevételt könyvelt el, miközben 2019-ben ugyanez még mintegy 3,9 milliárd forint volt.
A két és félszeres bővülés még úgy is szembeötlő, hogy a cég nem először produkál látványos megugrást: két éve a kétmilliárdos bázishoz képest ért el 95 százalékos forgalomemelkedést.
A javuló bevételi mutatók mellett tavaly az adózott eredményt tekintve is jól teljesített végre az 1993-as alapítású cég. A profit meghaladta a 346 millió forintot, és ez azért is pozitív a tulajdonos szempontjából, mert az elmúlt években a Delivery Hero vastagon mínuszos volt: 2019-ben 679, 2018-ban pedig 865 millió forint veszteséget halmozott fel, igaz, az előbbiben meghatározó szerepet játszott egy leányvállalatának, az Euró Magyarország Kft.-nek a beolvadása. A hazai Netpincér száz százalékban a luxemburgi bejegyzésű Emerging Markets Online Food Delivery Holding S. a. r. l. tulajdona, a hivatalosan a berlini Delivery Hero SE tőzsdei céghez tartozik, amely a vállalkozás konszolidációját is végzi.
Kézenfekvőnek tűnik, hogy a főképp ételrendeléseket lebonyolító Netpincér dübörgése a járványhatásnak tudható be. Ugyanakkor a Covid-helyzet csak részben magyarázza a szolgáltatás felfutását. Ennek kapcsán a cégvezetés arról számolt be, hogy a társaság működését a pandémia nem érintette kedvezőtlenül, és a vállalkozás folytatására sem volt különösebb hatással. A pénzügyi, gazdasági környezete az egész üzleti évben stabil és kiegyensúlyozott maradt, a likviditási mutatók a cég folyamatos fizetőképességét igazolják. A Delivery Hero Hungary Kft.-nek fizetési határidőn túli tartozásai, adó- vagy más jellegű köztartozásai sincsenek. Viszont az intenzív föllendülést sokkal inkább a hálózat terjeszkedésével magyarázza a menedzsment.
Növekedésünk elsősorban az étterem-portfóliónk bővüléséből, valamint a NetpincérGO szolgáltatás fejlődéséből fakad
– írták a jelentésben. Ez utóbbi végzi a házhoz szállítást, míg a NetPincér weboldalán az éttermi partnerek kínálatából rendelhetnek a fogyasztók.
A szolgáltatás kiépítésének költségei valóban visszaköszönnek a kiadási oldalon.
Az anyag jellegű ráfordítások dupláztak, az igénybe vett szolgáltatások értéke – amelyeknek a zömét a NetpincérGO szolgáltatás munkaruha- és felszerelésigénye, illetve a felmerülő marketing- és promóciós szolgáltatások teszik ki – közel 147 százalékkal mutatott többet 2020-ban, mint 2019-ben.
Mindez alapvetően a portfólió bővülése miatti futárköltségek emelkedéséből ered, a NetPincérGO szerződött futárpartnereinek száma több mint háromezer. A bérleti díjak változása egy új irodaterület bérléséből adódik. Tavaly az alkalmazotti létszám is jelentősen nőtt, és ez a bérköltségtömeg alakulásán (717 millióról 1,17 milliárdra) is látszott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.