Jókora csapást mért a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-re a koronavírus-járvány, amely miatt a dunaharaszti központú italgyártó- és palackozó óriás rendkívül nehéz évet zárt tavaly. Árbevétele az előző évi 138 milliárd forint feletti szintről 115,3 milliárdra zuhant, ezzel együtt a 2019-es, 9 milliárd forint feletti profitja is 5 milliárd alá esett. Éves beszámolójában a társaság egyértelművé tette, hogy
belföldi értékesítése a Covid-válság hatására bezáró vendéglátóhelyek miatt csökkent jelentősen, amit azonban valamelyest ellensúlyozott, hogy nőtt a kereslet a nagyobb kiszerelésű termékek iránt.
A szállodákat, éttermeket, kávézókat tömörítő HoReCa-szektor erősen megcsappant megrendelései mellett az elmaradt rendezvények is adtak egy pofont, így a belföldi forgalom 116,7 milliárd forintról 98,4 milliárdra mérséklődött.
A vállalat exportja is fékezett: az előző évi 21,3 milliárd forint után csak 16,9 milliárdot hozott.
A legmeghatározóbb célországok közül Ausztria, Csehország, Románia és Horvátország felé is mérséklődött a szállítás. Ezzel együtt a Coca-Cola HBC úgy értékelte, hogy megtette a szükséges lépéseket, hogy biztosítsa munkavállalói biztonságát, az üzletmenet folytonosságát és eszközeinek védelmét. Számos intézkedést hozott annak érdekében, hogy költséggazdálkodásában és készpénzáramlási folyamataiban minimálisra szűkítse a pandémia hatását, ezzel kapcsolatos akcióterveit napi gyakorisággal vizsgálta felül. Termékportfóliója tavaly a Costa kávéval bővült az előző évihez képest, de a 2019-es megállapodás szerint a Naturaqua ásványvíz csomagolása és értékesítése is folytatódott.
Bár a járvány miatt visszafogta beruházásait tavaly a Coca-Cola HBC, a kormány az idén márciusban éppen azzal indokolva újította meg 2012 óta fennálló stratégiai együttműködését a vállalattal, hogy az a következő évekre 30 milliárd forintos fejlesztési programot tervez.
A vállalás szerint ebből 20 milliárd forint kapacitásbővítésre, a fennmaradó 10 milliárd pedig az értékesítési hálózat fejlesztésére jut majd. A stratégiai partnerekkel szemben alapvető elvárás a munkahelyteremtés, illetve a meglévő álláshelyek védelme: beszámolója szerint a Coca-Cola HBC-nél
tavaly 1048 fő volt az átlagos létszám. A termelésben 330, a logisztikában és az értékesítésben 581 fő dolgozott, a fennmaradó 137 fő pedig adminisztratív területen.
A teljes állományra vonatkozó bérköltség 6,96 milliárd forintra rúgott, a személyi jellegű egyéb kifizetések során pedig további 940 millió forint szerepelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.