A korlátozások enyhítésével az amerikai nagyvállalatok is elkezdték visszarendelni dolgozóikat az irodába. Az emberek azonban hozzászoktak a távmunka előnyeihez, és nem szívesen mondanak le róluk.
A cégek tekintélyes bónuszokkal igyekeznek visszacsábítani őket az asztalaikhoz
– írja a BBC.
A Morning Consult tanácsadó iroda február közepén végzett kutatása szerint
a home office-ban dolgozók 54 százaléka fontolgatja, hogy elhagyja a vállalatot, amennyiben megszüntetik a távmunka lehetőséget.
A Stanford Egyetem közgazdásza szerint már az is motiváló lehet, ha jutalmat kap az, aki heti három napot bent tölt.
Több multi is kettős fizetési rendszert alkalmazna, a távmunkát végzők bérét nem emelnék, a bejárósok viszont 5–10 százalékos fizetésemelést kaphatnak.
A kutatás azonban arra is rávilágít, hogy nem lehet mindent pénzzel megvásárolni, vannak, akiknek többet jelent a rugalmas munkavégzés, mint az anyagi juttatás. Az International Workplace Group elemzése szerint a munkavállalók 72 százaléka inkább az előbbit választaná.
A bónuszok mellett a cégek a személyes elköteleződés erősítésével is próbálkoznak, hogy kellemesebb élmény legyen bejárni a munkahelyre és jó hangulatban teljen az ott töltött idő, például péntekenként koktélnapot vezetnek be. A CoStar Group luxustermékkel és nyaralásokkal csábítja vissza a dolgozóit. Amennyiben az egészségügyi helyzet lehetővé teszi, több csapatépítőt és tematikus programot terveznek.
A cégek azt is felismerték, hogy az utazási költségeket is meg kell téríteniük, mivel az elmúlt időszakban ezt megspórolhatták a munkavállalók, és a visszatérésnél újra pluszkiadást jelent számukra.
A vállalatoknak az irodák fenntartása és a magas bérleti díjak is problémákat okoznak, miközben az elmúlt két évben alig voltak bent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.