BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üzemanyagfelárat is fizettet a kereskedőkkel az Amazon

Az online platformon kereskedő cégektől és magánszemélyektől 5 százalékos inflációs, illetve üzemanyagfelárat szed be az Amazon.

E-mailben tájékoztatta az online kereskedési platformot használó eladókat az Amazon, hogy április 28-tól 5 százalékos inflációs és üzemanyagfelárat kér azoktól, akik igénybe veszik a vállalat tárolási, csomagolási és kiszállítási szolgáltatásait az Egyesült Államokban. Az Amazon vezetése közölte: lehetőségeihez mérten próbálja nem áthárítani partnereire az árak emelkedéséből fakadó extra költségeit, de az üzemanyagárak emelkedése és a 8,5 százalékos fogyasztóiár-növekedés olyan kihívások elé állította a vállalatot, amelyekre reagálnia kellett.

Ez az első alkalom, hogy az Amazon üzemanyagfelárat kér a szolgáltatásait használó kereskedőktől.

Az Engadget emlékeztet: az online kereskedő idén januárban egyszer már emelte a csomagolási és kiszállítási szolgáltatásait használó eladóknak felszámolt díjat több mint 5 százalékkal arra hivatkozva, hogy a koronavírus-járvány kitörése óta jelentős kapacitásbővítést hajtott végre, több mint 600 ezer embert vett fel a logisztikai központjaiba, ráadásul az Egyesült Államokban foglalkoztatott alkalmazottai kezdőbérét is megemelte, miközben a működési költségei is nőttek.

Az Amazon a koronavírus-járvány kitörése óta csaknem duplájára növelte a tárolási, csomagolási és kiszállítási kapacitásait, és csak az Egyesült Államokban 628 000 embert vett fel a raktáraiba – Fotó: GERARD JULIEN / AFP

Az Amazon a világjárvány kitörése óta munkaerőhiánnyal küzd, a Bloomberg beszámolója szerint az elmúlt időszakban már a végzős középiskolások között is toborozni kezdett, hogy a raktárait tovább tudja működtetni. 

Az Amazon tájékoztatása kiemeli: azért döntött úgy, hogy a csomagolási, tárolási és szállítási díjat nem emeli tovább, hanem ideiglenes felárat ró ki az eladókra, mert nem tudja, az inflációs nyomás meddig tart, ki és milyen mértékben erősödik még. A vállalat szóvivője hangsúlyozta: az Amazon által csomagonként felszámított, átlag 24 centes felár még mindig alacsonyabb, mint amit a UPS vagy a FedEx kér el az ügyfeleitől az üzemanyagárak emelkedése miatt.

Az Amazon kereskedési platformját használó eladók a Bloombergnek nyilatkozva jelezték: vélhetően kénytelenek lesznek ők is árat emelni, hogy versenyképesek maradhassanak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.