E-mailben tájékoztatta az online kereskedési platformot használó eladókat az Amazon, hogy április 28-tól 5 százalékos inflációs és üzemanyagfelárat kér azoktól, akik igénybe veszik a vállalat tárolási, csomagolási és kiszállítási szolgáltatásait az Egyesült Államokban. Az Amazon vezetése közölte: lehetőségeihez mérten próbálja nem áthárítani partnereire az árak emelkedéséből fakadó extra költségeit, de az üzemanyagárak emelkedése és a 8,5 százalékos fogyasztóiár-növekedés olyan kihívások elé állította a vállalatot, amelyekre reagálnia kellett.
Ez az első alkalom, hogy az Amazon üzemanyagfelárat kér a szolgáltatásait használó kereskedőktől.
Az Engadget emlékeztet: az online kereskedő idén januárban egyszer már emelte a csomagolási és kiszállítási szolgáltatásait használó eladóknak felszámolt díjat több mint 5 százalékkal arra hivatkozva, hogy a koronavírus-járvány kitörése óta jelentős kapacitásbővítést hajtott végre, több mint 600 ezer embert vett fel a logisztikai központjaiba, ráadásul az Egyesült Államokban foglalkoztatott alkalmazottai kezdőbérét is megemelte, miközben a működési költségei is nőttek.
Az Amazon a világjárvány kitörése óta munkaerőhiánnyal küzd, a Bloomberg beszámolója szerint az elmúlt időszakban már a végzős középiskolások között is toborozni kezdett, hogy a raktárait tovább tudja működtetni.
Az Amazon tájékoztatása kiemeli: azért döntött úgy, hogy a csomagolási, tárolási és szállítási díjat nem emeli tovább, hanem ideiglenes felárat ró ki az eladókra, mert nem tudja, az inflációs nyomás meddig tart, ki és milyen mértékben erősödik még. A vállalat szóvivője hangsúlyozta: az Amazon által csomagonként felszámított, átlag 24 centes felár még mindig alacsonyabb, mint amit a UPS vagy a FedEx kér el az ügyfeleitől az üzemanyagárak emelkedése miatt.
Az Amazon kereskedési platformját használó eladók a Bloombergnek nyilatkozva jelezték: vélhetően kénytelenek lesznek ők is árat emelni, hogy versenyképesek maradhassanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.