Az idei első fél évben a Share Now folytatta a növekedést: a regisztrációk száma 38 százalékkal haladta meg 2021 azonos időszakát, 140 százalékkal nőtt a vezetések száma, ezalatt a cég autóival a felhasználók 3,5 millió kilométert vezettek, ami a teljes 2021-ben megtett távolság több mint háromnegyede. A második negyedévben az előző év azonos időszakához képest a szolgáltató megduplázta a rendszeresen vezető ügyfelek számát és az autók kihasználtságát – közölte a VG kérdésére a Share Now. A Mol Limo is folyamatos növekedésről számolt be a felhasználók és az utazások számában.
Szintén emelkedést mutatott fel a GreenGo, az ügyfeleinek a száma 30 százalékkal nőtt az idei második negyedévben az előző esztendő azonos időszakához viszonyítva, emellett 40 százalékkal nőtt a bérlések, illetve 60-nal a megtett kilométerek száma. A szolgáltató szerint az eredmények hátterében a járvány visszaszorulása mellett a fogyasztói szokások átalakulása és a flotta nagyobb hatótávú autókkal való bővítése áll.
Mindhárom budapesti autómegosztó arról számolt be, hogy folyamatosan élénkül a kereslet a cégek részéről is a szolgáltatás iránt,
míg egyes vállalatok a meglévő autóflottájuk egy részét váltják ki megosztott gépkocsihasználattal, addig mások a cégautókra kivetett adók növelése miatt döntenek a szolgáltatás mellett. Továbbá béren kívüli juttatásként is sok vállalat él az autómegosztás lehetőségével. A Share Now esetén az üzleti célú felhasználás a háromszorosára nőtt 2022 első fél évében az előző esztendő azonos időszakához képest.
Az autómegosztás iránt folyamatosan bővülő kereslet miatt mindhárom szolgáltató több fejlesztést hajtott végre az idén. A Mol Limo például új alkalmazást vezetett be, amelynek az egyik funkciója segítségével látható a bérlés ideje és a megtett távolság, bővült bérlés végi fotózás funkcióval, lehet jelenteni az autó tisztaságát és foglalás közben is látható a többi kocsi, így például egy kisautóval könnyen el lehet jutni egy kiszemelt nagyobbért. Emellett visszahozták a dinamikus árazást, így az autói bizonyos területeken, bizonyos időszakokban akár 60 százalékos kedvezménnyel is bérelhetők. Júniusban növelte a szolgáltató a zónát, egyúttal optimalizálta is, új területeket nyitott, a kihasználatlanokat pedig kicsit kisebbre szabta – közölte a VG kérdésére a Mol Limo.
A GreenGo esetén a flottabővítés volt az egyik legfontosabb változás, így már több mint 400 autója érhető el Budapesten. A nagyobb hatótávú kocsikkal távolabbi, vidéki desztinációk is kényelmesen megközelíthetők, a fővárosban pedig a szolgáltatási zónát 100 négyzetkilométerre bővítette.
A Share Now 420 gépkocsiról 500-ra növelte a flottájának méretét, emellett a szolgáltatás június óta Érden is elérhető, ami már a negyedik Budapest határán kívül fekvő település Dunakeszi, Budaörs és Budakalász után, amit a szolgáltató kapcsol be a megosztott autós mobilitás rendszerébe.
A gépkocsimegosztók napi működésére eddig nem volt közvetlen hatással az orosz–ukrán háború, az energiaárak jelentős növekedésével viszont egyre többen ismerik fel, hogy a saját autó fenntartásánál és üzemeltetésénél esetenként jobban megéri a megosztott kocsikat használni. „Számunkra jelenleg a benzinárstop a piactorzító hatása miatt nehezítő tényező, a direkt konkurenciával és a lakosság sajátautó-használatával szemben a mi versenyképességünket rontja. Emellett azt látjuk, hogy a saját kocsi fenntartása egyre költségesebb lesz, és
azoknak, akik éves szinten 7500 kilométernél kevesebbet közlekednek gépjárművel, azok számára a jelenlegi üzemanyagárak mellett egészen biztosan a carsharing használata a kifizetődőbb,
és a várható robbanásszerű üzemanyagár-növekedés mellett még inkább az autómegosztás irányába billenti el a mérleg nyelvét” – emelte ki a VG-nek a kizárólag elektromos gépjárműveket megosztó GreenGo.
A piac számára az autóipar ellátásilánc-problémái komoly bizonytalansági tényezőt jelentenek, a GreenGo beszerzéseire azonban nincs hatással, ugyanis az idei évre is lekötött szerződései vannak, amelyek eredményeképp folyamatosan meg tudják újítani a flottáját. A Share Now is hosszú távú kontraktusokkal dolgozik, így csak az idén már 120 új autó került a flottájába és további 130-ra van visszaigazolt megrendelése az idei évre.
Mindhárom gépkocsimegosztó további növekedéssel számol és újdonságokkal is készül az év második felében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.