A 75 új A321neo repülőgép – amelyek többsége várhatóan 2028–29-ben kerül a légitársaság birtokába – egy újabb lépés annak irányába, hogy a Wizz Air, a korábban bejelentett terveknek megfelelően,
az évtized végére megháromszorozza flottájának méretét, és ezzel 500 repülőgépet üzemeltessen.
Az új A321neo repülőgépek modern repüléstechnológiai megoldásokkal vannak felszerelve, így jelentős környezetvédelmi előnyöket is kínálnak. Ezzel segíthetik a jövőben a Wizz Airt, hogy legfenntarthatóbb diszkont-légitársaságok közt megtartsa a vezető pozícióját.
A modell csaknem 50 százalékkal csökkenti a zajlábnyomot, 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és 50 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki.
Idén inkább menjen vonattal, mert elhúzódhat a légi forgalmi káosz – VG PodcastA légi forgalmi káosz 2023 végéig biztosan nem oldódik meg. A légiipari szereplők egymásnak ellentmondó járványkezelése teljesen felborította az ágazatot, most pedig mindenki a másikra mutogat, a felelősöket keresve. Mindeközben Kína egyre jobban építi fel a saját repülőgépiparát. 2040-re az ázsiai ország lehet az úr az égen, de addig még sok nehézséggel kell megbirkóznia a légiiparnak. |
A Wizz Air jelenleg 165 darab modern és hatékony Airbus repülőgéppel rendelkezik. Ezzel a légitársaság a világ egyik legfiatalabb rövid távú járatokat üzemeltető flottáját tudhatja magáénak, amely páratlan utazási élményt nyújt az utasok számára, miközben minimalizálja a szén-dioxid-kibocsátást.
A Wizz Air ultraalacsony költségmodellje, valamint a piacvezető Airbus A321neo repülőgépek erős alapot teremtenek a Wizz Air növekedésének az elkövetkező évtizedben, miközben megszilárdítjuk a világ egyik legfenntarthatóbb légitársaságaként elfoglalt pozíciónkat
– mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a vállalat jó úton halad afelé, hogy az évtized végére sikerüljön 500 repülőgépes légitársasággá válniuk. Ezzel együtt fontosnak tartják, hogy teljesítsék azt a vállalásunkat is, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentik a szén-dioxid-kibocsátásukat.
Megtette a bejelentését a Ryanair – nem zárja be a budapesti bázisátBár megtehetnék, az ír fapados légitársaság nem vonul ki Magyarországról. A cég vezérigazgatója, Michael O’Leary szerint ez a jó hír, a rossz pedig, hogy elmaradnak a tervezett bővítéseik Ferihegyen. Megerősítette, hogy a téli időszakra nyolc útvonalat törölnek, másik hétnél pedig visszavágják a járatszámot. Ez a válasz a „hülye” extraprofitadóra. Előzetesen sokkal durvább fellépésre lehetett számítani az ír fapados részéről, miután Athénban és Brüsszelben is bezárta az ottani bázisát. A főleg csak a szavak szintjén megmaradt keménykedés a magyar piac fontosságát is mutathatja. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.