BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bejött a Cardexnek a fűmasszából készült papír

Dinamikusan nő itthon a fűmasszából készült papír iránti kereslet, és a Cardex jelentősen növelni tervezi a környezetbarát termékek arányát a gyártáson belül.

Folyamatosan erősödik Magyarországon a fűpapír iránti kereslet, a magán- és céges vásárlók is nagy érdeklődést mutatnak a környezetbarát alternatíva iránt – mondta egy mai sajtótájékoztatón Pulay Balázs, a Cardex Európa Kft. ügyvezető igazgatója annak kapcsán, hogy a társaság a napokban mutatta be hivatalosan a fűpapírból készült „Green Grass” termékcsaládját.

Close-Up Of Stack Of Holiday Postcards, cardex
Fotó: Chiara Fasolino / EyeEm / Getty Images (Képünk illusztráció)

A fűpapírból készült termékeit két évvel ezelőtt vezette be a cég a magyar piacra. A fűmasszából készült papír – emelte ki az ügyvezető igazgató – számos előnnyel rendelkezik a hagyományos termékekkel szemben, egyebek mellett jóval kevesebb energia felhasználásával gyártható. „Ezzel a technológiával minden harmadik fa megmenthető a kivágástól” – tette hozzá. 

A fűpapír további nagy előnye, hogy míg a papírgyártáshoz szükséges fát akár több ezer kilométerről is szállíthatják, addig a füvet jellemzően néhány tíz kilométeres körzetből is be tudják szerezni a gyárak, tehát a járulékos környezetszennyezés is jóval alacsonyabb.

A fűtasakok gyártása emellett a megváltozott munkaképességűeknek is pénzkereseti lehetőséget biztosít: éves szinten hozzávetőleg 150-200 fő jut munkához a tasakok elkészítése révén.

Pulay Balázs szerint a fűpapírból készült termékek ma már a Cardex csomagolóanyagainak mintegy 15 százalékát teszik ki, a legnagyobb érdeklődés a fűtasakok iránt mutatkozik. A környezetbarát termékre az egyéni vásárlók mellett egyre több cég is felfigyel, ami az ügyvezető igazgató szerint azzal áll összefüggésben, hogy ma már számos vállalatnál határozott célkitűzés a környezettudatosság növelése. A jövőben a Cardex jelentős termelésnövekedéssel számol a fűpapírból készült termékeinél, amelyhez a szükséges kapacitások rendelkezésre állnak a társaságnál. Abban az esetben pedig, ha a növekedési ütem meghaladja a vártat, újabb gépsort szereznek be.

Az 1991-ben alapított Cardex Európa Kft. évente körülbelül 3 millió hagyományos dísztasakot és 1,5 millió méter csomagolópapírt forgalmaz, ezzel a hazai piac első számú szereplője.

A vállalat éves forgalmából a legnagyobb szeletet az üdvözlőlapok és ajándékkísérők teszik ki, amelyekből évi 4-5 milliót értékesítenek. A szezonalitás ugyanakkor nagyon erős ezen a piacon: a legerősebb kereslet az utolsó negyedévben tapasztalható, és az ünnepekhez köthető bevásárlások a cég éves árbevételének 65-70 százalékát teszik ki.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.