Hoppon maradt a labdarúgó-világbajnokság legnagyobb sörszponzora, a Budweiser. Az amerikai márka csak a szponzorációért fizetett 75 millió dollárt a Nemzetközi Labdarúgó-szövetségnek (FIFA), de a marketingre és magára a termékekre, sörsátorokra még többet. Most a Bloomberg cikke szerint az egész a nyakukon marad, miután a napokban Katar kihátrált az előzetes megállapodás mögül, ám egyáltalán nem biztos, hogy ezt végül meg is érzik.
A legnagyobb gondot a marketing jelenti, hiszen a Budweiser anyacége már komplett reklámhadjáratot dolgozott ki, de mivel a stadionok közeléből teljesen kitiltották őket, így nehéz arra felhúzni a hirdetéseket, hogy folyik a sör a vébé alatt. Ugyanakkor egy kis átalakítással bőven menthető a helyzet.
Vb 2022: aggódnak a szponzorok Katar miatt, cserbenhagyta őket a FIFAEgyre több támogató érzi úgy a hírek szerint, hogy szerződésszegés történhetett a világbajnokság kezdete előtt. |
Szakértők szerint ugyanis az a bevétel, amely így kiesik, nem jelent majd akkora gondot, hiszen a legkevesebb sört a stadionokban szoktak eladni. A cég így feltehetően a következő hetekben inkább arra a 70 piacon jelen lévő több millió kocsmára fókuszál, amelyekben megtalálhatók a termékeik.
A Budweiser azért lett szponzor, hogy a globális ismertségét növelje, nem pedig azért, hogy a stadionokban sört adjon el. Ez pedig tökéletesen sikerült nekik a mostani ügyből kifolyólag
– értékelte a helyzetet egy sportközgazdász a Bloombergnek.
Azt is kizárták szakértők, hogy a Budweiser perre menjen az ügy miatt. A FIFA-val való együttműködés ugyanis hosszú távú, és egyetlen cég sem kockáztatná, hogy egy ilyen félreértés miatt távol kerüljön a „zsírosbödöntől”. Valószínűleg szép csendben elsimítják majd az egészet valamilyen barterszerződés keretében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.