Bár a Nestlé Hungária Kft. árbevétele az áremelkedések miatt minden kategóriában nő, elkezdődött a volumenek csökkenése – mondta a Növekedés.hu-nak Noszek Péter, a cég a vezérigazgatója. Az emberek kevesebb terméket vesznek magasabb áron, egyértelműen csökkennek a közepes árfekvésű termékek eladásai. A prémiumárucikkek forgalmánál ezt a Nestlé nem érzékeli, ahogyan az alacsonyabb árúaknál sem. A kutatások szerint a magyar fogyasztók három dologról nem mondanak le: az alkoholról, a dohányról és a kávéról, amelyek közül a Nestlét az utóbbi érinti.
„Ahol problémáink lesznek, az a csokoládé, ott is a közép-árkategóriájú termékeknél” – vetítette előre Noszek Péter. A cég költségeinek emelkedését csak részben, körülbelül egyharmad arányban hárították tovább a fogyasztókra, ennél többet nem is akartak, de nem is viselt volna el a piac – tette hozzá. Ezek következtében idén az első fél évben nagyjából ötszázmillió forinttal csökkent a profitjuk. A vezérigazgató azt is elmondta, hogy eközben itthon óriási fejlesztéseik vannak: a Bükön található állateledelgyárukat fejlesztik, a tervek szerint félmilliárd svájci frank (kétszázmilliárd forint) értékben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.