Mostanra már nemcsak az energiatakarékosabb háztartási gépekből, de a napi fogyasztási cikkekből, így akár lisztből és étolajból is online keresik a jó árúakat a hazai felhasználók, ez pedig komoly potenciált rejthet magában – közölte az eMAG.
Az elmúlt évben csaknem duplájára nőtt az élelmiszer-rendelések száma az eMAG-nál az előző esztendőhöz képest, ezen belül a legjobban a nagy kiszerelésű étolajok és lisztek fogytak. Az üdítő- és más alkoholmentes italok nagy kiszerelésű szettjei ugyancsak népszerűek voltak, sokan ásványvizet is online rendeltek házhoz.
Tavaly csaknem háromszor annyi kávét szereztek be az eMAG.hu-ról, mint 2021-ben,
pedig a pandémiás korlátozások miatt már két évvel ezelőtt megugrott a termékcsoport népszerűsége. A hazai vásárlók a kapszulás és a pörkölt szemes kávét részesítették előnyben, de tavaly teából is több mint kétszer annyi rendelést adtak le, mint a megelőző évben.
A vásárlók nemcsak saját maguk, hanem házi kedvenceik élelmezéséről is egyre nagyobb arányban gondoskodnak online: az akciós ajánlatok nyomán csaknem két és félszer több állateledelt rendeltek tavaly az eMAG-tól. Az internetes eladásokban komoly növekedést értek el a kempingezés, a túrázás kiegészítői, az iskolaszerek, írószerek, irodai kiegészítők, valamint a kerti és szobanövények gondozásához szükséges tápszerek és egyéb kellékek.
A legnagyobb számban 2021-ben és 2022-ben egyaránt a nagy kiszerelésű tisztító-, mosó- és mosogatószereket rendelték az eMAG vásárlói, és hasonlóan népszerűek maradtak a mobiltelefonok, ezek kiegészítői, illetve a pelenkák.
Az okosórák és -tévék 2022-ben nem jutottak be a top 20-ba,
ugyanakkor az üdítők és más alkoholmentes italok a hatodik legnagyobb számban eladott termékké ugrottak elő az eMAG-nál, a kávé pedig tavaly a 14. legnépszerűbb árucikk volt. Figyelemre méltó még az állateledelek népszerűsége a tizenkettedik helyen – a pandémia visszaszorulásának pedig hatásos indikátora, hogy a szájmaszkok a másodikról a tizenhatodik legkelendőbb termékké váltak 2022-re.
Tavaly sokan vásároltak a korábbinál energiatakarékosabb háztartási nagygépet is:
ezek közül a hűtő- és fagyasztószekrényeket, valamint az elektromos sütőket és főzőlapokat keresték a legnagyobb számban az eMAG-ügyfelek. Az elmúlt évben már nyáron beindult az elektromos fűtőeszközök szezonja a rezsicsökkentési szabályok változása nyomán, amelyek közül a hősugárzók voltak a legnépszerűbbek, de sokan rendeltek elektromos radiátort is.
Így változott az eMAG termékkategória-toplistája eladott darabszám alapján:
2021 | 2022 |
1. tisztító- és mosószerek | 1. tisztító- és mosószerek |
2. egészségügyi maszkok | 2. mobiltelefonos tartozékok |
3. mobiltelefonos tartozékok | 3. tartós élelmiszerek |
4. pelenka, baba-mama | 4. számítógépes perifériák |
5. számítógépes perifériák | 5. pelenka, baba-mama |
6. mobiltelefonok | 6. alkoholmentes italok |
7. tartós élelmiszerek | 7. mobiltelefonok |
8. higiénia, szépségápolás | 8. elektromos barkácseszközök |
9. építőjátékok | 9. tévés audiotartozékok |
Az idén is az ár-érték arány lesz a hazai vásárlók egyik legfontosabb szempontja – ami az online kereskedők számára lehetőséget és versenyt jelent, hiszen az internetes felületeken a felhasználók egyszerűen és gyorsan tudják összehasonlítani az árakat, így megtalálva az aktuálisan legkedvezőbb árú terméket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.