Használt izraeli motorvonatokat vásárolna a MÁV – ez derült ki a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) tudósításából. A VDSZSZ alapvetően a szeptember 26-i csoportszintű érdekegyeztető tanácsülésről számolt be, amelyen részt vett Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója és Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója is.
Ők arról is beszéltek, hogy a MÁV-nál a tervezett járműkarbantartások egy része elmaradt az orosz–ukrán háború miatt, hiszen számos alkatrész keletről érkezett, onnan rendelték. A MÁV-Start vezérigazgatója szerint a legnagyobb problémát az M41-es mozdonyok kiállítása okozza, de problémás a Desiro, a Bz-k üzemeltetése is. Jó hír viszont, hogy mostanra a beszerzések átfutása két-három hónapra csökkent, így remélhetően az alkatrész-utánpótlás megoldódik. Mindez azonban nem elegendő, éppen ezért
a MÁV csoport használt járművek beszerzésében látja a megoldást,
ezzel próbálják a járműállományt feltölteni. Kiderült, hogy 26 Stadler motorvonatot nemrég elvittek a Start orra elől, viszont 46 izraeli használt motorvonat megvásárlása került a fókuszba. Erről már meg is indultak a tárgyalások. Hogy pontosan milyen járművekről van szó, azt nem részletezi a tudósítás, viszont az IHO azt írta, hogy az izraeli Israel Railways által üzemeltetett IC3-as motorvonat a kiszemelt.
A vasúti szaklap szerint az ABB Scandia által 1990 és 1996 között Dániában gyártott, Izraelben készre szerelt,
Ismertetőjegyük, hogy a motorkocsik két orr-része körül gumipárnázat fut végig. Innen ragadt rá a „gumiorrú” gúnynév is. A megoldás egyáltalán nem dizájnelem, ahhoz kell ugyanis, hogy a járművek összekapcsolásakor az utastér teljes hosszban átjárható legyen. Az IC3-asok ugyan Magyarországon nem, de Izraelen kívül azért Európában is ismertek. A dán nemzeti vasúttársaság, a DSB Dániában és Svédországban használja őket, Spanyolországban pedig a Renfe üzemeltet ilyen típusokat. Sőt, korábban az Egyesült Államokban az Amtrak, Kanadában pedig a Via Rail is alkalmazta a motorvonatot.
Hogy összejön-e az üzlet, az a jövő zenéje. Mindenesetre a MÁV éppen a napokban jelentette be, hogy használt, de kiváló állapotban lévő mozdonyokat bérel egy francia lízingcégtől. Ezek október közepén állnak forgalomba.
Ezer sebből vérzik a MÁV, de most erőt mutatott: óránként százhatvan kilométeres sebességre képes mozdony érkezett, és sok ilyen jön mégMár az állami vasúttársaság színeit is megkapta az első Siemens ES64 U2 V7. Nem sokat kell várni, hogy a MÁV legújabb mozdonyai szolgálatba álljanak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.