A Red Bull igazán jó évet zárt tavaly, miután az osztrák cég forgalma először lépte át a 10 milliárd eurót, noha a növekedés lelassult. A cég 2023-ban több mint 12 milliárd doboz energiaitalt adott el, ami 4,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál és lassulást jelent az elmúlt két évet jellemző 10 százalék fölötti bővüléséhez képest.
A nettó bevétel, mely nem tartalmazza a különböző leárazásokat és más kedvezményeket 10,5 milliárd euró volt tavaly, ami 9 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi 24 százalék után. A Red Bull honlapján olvasható tájékoztatás hangsúlyozza, hogy
a forgalom, a bevétel és a nyereség is nőtt, így a legjobb értéket érte el a vállalat történetében.
Az 1987-ben alapított, ma már 177 országban jelen lévő energiaital gyártó sportbefektetései is egyre fontosabbak, így a cég Forma–1-es istállójának színeiben Max Verstappen már zsinórban harmadjára nyert világbajnoki címet. A Red Bull emellett számos focicsapatot is üzemeltet, Németországban, New Yorkban vagy épp Brazíliában, és a jelenleg Bora-Hansgrohe néven induló német országúti kerékpáros csapatban is többségi részesedést szerezne – írja a Bloomberg.
Az alapító fia, a cég 49 százalékát birtokló Mark Mateschitz tavaly 582 millió euró osztalékot vett fel a vállalkozásból. A Red Bull maradék 51 százaléka pedig a thaiföldi Yoovidhya család kezében van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.